Ik wil me even voorstellen

Hoi
Mijn naam is Gert Jan ter Haar, samen met mijn vrouw Sonja en (later ook) met onze vier kinderen hebben we al veel van de wereld gezien, maar nog lang niet genoeg…
Naast een aantal zakelijke reizen naar het Arabisch schiereiland en Libië hebben we mooie vakanties gehad.
Steeds hebben we actieve vakanties ondernomen, vaak met de tent, soms met een rugzak, maar altijd op zoek naar avontuur en uitdaging. Een rondreis door Spanje en Portugal in de '80-er jaren met onze Renault 4, onze huwelijksreis op de fiets dwars door Kreta, samen Australië ontdekken en (toen het nog kon) Ayers Rock beklimmen bij 40 gr.C. Later met de kids veel gekampeerd, gewandeld in de Oostenrijkse bergen en in de zomer met de rugzak door de Algarve en Zuid-Spanje getrokken. Stedentrips en zo noem ik nu even niet.
Onze mooiste reis tot nu toe was in 2006 6 weken trekken door Tanzania, met een gehuurde safari-4x4 met gids/chauffeur (Adam, we houden nog steeds contact) trokken we in de zomer van 2006 met z’n 6-en eerst door alle parken van Noord Tanzania waarbij we onze ogen natuurlijk uitkeken naar alle wild en ruige natuur. Vervolgens hebben we samen met Adam verder door Tanzania getrokken waarbij we veel meer in contact kwamen met de lokale bevolking en hun manier van leven. Een laatste afsluitende week in ons privéhuisje aan een spierwit strand in Zanzibar maakte deze reis echt meer dan compleet. Dat alles hebben we zelf georganiseerd met behulp van een lokale reisagent (voor de auto, de gids en de overnachtingen in de eerste twee weken) en is ons perfect bevallen.
Ondertussen hebben we nog gebruik gemaakt van de reislust van onze dochter en hebben haar bezocht in Zuid Afrika, ook daar een prachtige rondreis gemaakt en in Tanzania, waar we weer oude vrienden (o.a. Adam en z’n familie) hebben bezocht en nieuwe vrienden hebben gemaakt.
Na onze reis in 2006 naar Tanzania hebben we besloten om een keer zelf terug te gaan en dan ook zelf te rijden. Daartoe heb ik in 2007 een oude Land Rover in Engeland gekocht met het plan om daar Afrika mee door te rijden. Uiteindelijk is Milady Landy (zie Redirecting...) bijna klaar om de weg op te gaan en hebben we het plan om in 2016 vanuit Nederland naar Kaapstad te rijden waarbij natuurlijk Tanzania ook op onze route zal liggen.

Tot zover voorlopig.
Iemand nog tips?

1 like

Hoi Gert Jan,welkom op wereldwijzer!
Natuurparken zoals Serengeti. de Ngorongoro krater , Tarangire , Lake Manyara, Selous , Ruaha en Mikumi moet je beslist bezoeken tijdens je verblijf in Tanzania.
Voor tips kan je altijd terecht op het Tanzania Forum
Succ6 nog met je voorbereidingen,Gert Jan ! :slight_smile:
groet,
georgessiam.

Wat een ervaringen al en wat een plannen! Super!
Wanneer jullie tijdens je reis ook buurland Kenia (van Tanzania) aandoen, neem dan gerust ook contact op bij vragen over Kenia! Ik woon aan de zuidkust van Mombasa met mijn Keniaanse man en dochtertje en heb ook wel wat contacten bij lokale reisbureautjes ed. Altijd bereid te helpen! :wink:

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes uit Kenia!

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu