Ik zit nu voor 10 maanden in Italie als au pair, tot half juni.
Maar nu ik hier zit ben ik gaan beseffen dat ik iets voor mensen die het slechter hebben wil betekenen. Met name jonge kinderen, die een trauma hebben.
Ik zat hiervoor al veel over vrijwilligerswerk te denken, maar ik wil het nu eigelijk wel waar maken.
Op het internet heb ik al wat rondgezocht, ik vind veel projecten die mij heel erg aanspreken, maar het nadeel is dat de kosten echt heel erg hoog zijn.
Dus mijn vraag is: Weet er iemand vrijwilligerswerk in Afrika/Azie (of iets in die richting) met jonge kinderen, waarvan de kosten niet zo belachelijk hoog zijn??
Ik weet niet wat je belachelijk veel vind, maar kijk eens op shadechildrenfoundation.nl.
En bedenk dan dat iedere euro terechtkomt bij die kinderen die het zo hard nodig hebben. Dus niet opgaan aan kosten hier in Nederland, aan een dure organisatie daar, etc.
Dina van Doesburg
bestuurslid Shade Children Foundation, Thika, Kenia.
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk met kinderen wilt gaan doen!
Wij werken al een aantal jaren op het platteland in cambodja waar armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen. We kunnen je hulp goed gebruiken!
Wij zijn op zoek naar medische vrijwilligers voor onze nieuwe medische post en vrijwilligers die onze lokale leraren willen helpen in het geven van Engelse lessen. Je bent vrij om veel initiatief te nemen, zo vinden de kids het bijvoorbeeld super als je sport-en speldagen organiseert en ook haren wassen is erg in trek en daarnaast ook heel belangrijk.
Lijkt het je een leuke uitdaging om op back to basic op het Cambodjaanse platteland te wonen en je handen uit de mouwen te steken?
Voor ons Kinderhuis in Nepal zijn we op zoek naar vrijwilligers vanaf januari a.s.
Als je belangstelling hebt mail dan naar [EMAIL=“da.deboom@hetnet.nl”]da.deboom@hetnet.nl
Neem een kijkje op onze site waar veel info te vinden is over ons project http://www.syin.nl
Beste Mandy,
Mocht je in Zuidelijk Afrika willen werken, kijk dan eens op onze site www.africanprojects.nl Wij bieden diverse mogelijkheden om met jonge kinderen te werken. Mocht je meer informatie willen ik ben bereikbaar op 06 - 38 22 86 58.
Met vriendelijke groet,
Therese Wijnen
African Projects
Hoi Mandy,
Kijk op www.elmanguare.nl Dit is een kleinschalige organisatie geleid door 2 Nederlandse vrouwen in Iquitos, Peru met educatieve projecten.Je betaalt alleen je reis- en verblijfskosten.
Ze kunnen altijd vrijwilligers gebruiken. Succes!
Om aan te sluiten in de lange lijst van projecten in Afrika waar jij waarschijnlijk enorm tot je recht zou komen, wil ik graag ook de vrijwilligersprojecten van 4exchange bij je ‘promoten’. Wij werken samen met verschillende scholen voor zowel ‘reguliere’ kinderen als kinderen met gedragsstoornissen; opvangtehuizen en weeshuizen. Hoewel het wat cru klinkt om zo te zeggen, zitten daar verschillende projecten voor kinderen met trauma’s bij waar vrijwilligers (met ervaring) zeer gewenst zijn.
[
hey mandy
ik heb zelf een half jaar vrijwilligers werk gedaan in mumbai in india
in een kinder te huis met gehandicapte Bal anand, er zitten ook gewonen kinderen.
maar de gahandicapte kinderen trokken mij aan
ik ga zelf in augstus 2011 weer een half jaar weer die kant op
kijk ander even op deze site http://www.stichtingbalanand.nl/kinderen.html
dit is mij sit: http://www.straatkinderenindia.hyves.nl/
je kan ook met straatkinderen werken dat heb ik zelf niet gedaan maar dit is ook een goede organisatie
Ik zit nu voor 10 maanden in Italie als au pair, tot half juni.
Maar nu ik hier zit ben ik gaan beseffen dat ik iets voor mensen die het slechter hebben wil betekenen. Met name jonge kinderen, die een trauma hebben.
Ik zat hiervoor al veel over vrijwilligerswerk te denken, maar ik wil het nu eigelijk wel waar maken.
Op het internet heb ik al wat rondgezocht, ik vind veel projecten die mij heel erg aanspreken, maar het nadeel is dat de kosten echt heel erg hoog zijn.
Dus mijn vraag is: Weet er iemand vrijwilligerswerk in Afrika/Azie (of iets in die richting) met jonge kinderen, waarvan de kosten niet zo belachelijk hoog zijn??
Misschien wil je eens kijken op onze website, www.africanprojects.nl
Wij bieden vrijwilligersreizen aan naar Oostelijk- en Zuidelijk Afrika, volgens mij tegen een goed betaalbaar bedrag.
Mocht je vragen hebben dan kun je altijd bellen op 06 - 38 22 86 58.
Hier kan je voor 10 euro per dag vrijwilligerswerk doen in een weeshuis in Kenia. De kosten zijn voor je accomodatie in een gastgezin en voor het weeshuis.
De kinderen in Watoto Wema Center waar je zal werken zijn in de leeftijd van 4-18 jaar. En vooral de jongere kinderen hebben nog erg veel moeite met hun verleden en het zal erg goed voor hun zijn als ze iemand hebben die speciaal aandacht aan hun kan geven zodat ze zich geliefd voelen en hun verleden even vergeten.
Ik weet niet of je ondertussen al vrijwilligerswerk hebt gevonden, maar je bent hier ook van harte welkom! Ik woon in Nicaragua en geef hier lessen aan kansarme kinderen in kunst, muziek, dans, theater en circus. We kunnen altijd wel wat hulp gebruiken, en vragen alleen of je voor je huisvesting wilt betalen. Per maand komt dat uit op 110 Euro. Je kan zelf aangeven hoelang je wilt blijven.
Ha Mandy, ik neem aan dat je al iets gevonden hebt, maar mocht je nog op zoek zijn kijk dan even op www.kinderhuisarcoiris.nl of op www.loesdewild.waarbenjij.nu . Dit is werk dichtbij en samen met kinderen en kost je alleen de reis. Kost en inwoning zijn gratis. Het kinderhuis bevindt zich in Iquitos, een stad in de Peruaanse jungle. Hartelijke groeten, Loes