De opnames zijn al een paar jaar geleden gemaakt, en die waren van, ja, de familie Borgers.
Ik denk dat Ik Vertrek maar eens mensen moeten zoeken die naar de VS emigreren (alhoewel dat redelijk moeilijk is).
is het te laat om hierop te kunnen reageren?
Ik vrees van wel, aangezien de oproep reeds enkele jaren geleden werd geplaatst.
het is ook al op tv uitgezonden
hola a todos
ik zou ook graag de stap zetten om het koude belgie te verlaten om naar zonnige dominicaanse te gaan…
eigenlijk zoek ik een beetje wegwijs zoals iedereen hier denk ik.
zou iemand me kunnen helpen met een aantal tips waar ik moet zoeken voor woning werk enz enz
alvast bedankt voor de gene die op mijn berichtje wil reageren…
:cheer:
Volgens mij kun je jezelf hier nog steeds aanmelden hoor.
als het op mijn berichtje was nee je bent niet te laat
haha ben spijtig genoeg nog steeds hier ![]()
@ miss PT:
Zorg ervoor dat je veel talen spreekt, het liefst zoveel mogelijk en met favoriet Spaans, want dan kom je heel ver.
Zorg dat je in de toeristische plekken kom te werken (Punta Cana, Puerto Plata en Bayahibe)
Je kan ook vanuit belgie nu gaan solliciteren bij touroperators, die zoeken nu mensen. Moet je echt snel mee wezen, want het is al februari.
Reken op de huur van appartementen rond de 200 a 300 dollar per persoon. Als je alleen wilt wonen, dan kom je op zo’n 300 tot 500 dollar per maand.
Ik had toen eentje van 300 dollar incl. w/l (dit was in Punta Cana)
Gas werkt met gastanks en die kosten weinig, 5 euries per maand zoiets?
Maar probeer hier eerst te solliciteren en ga dan daarheen. Het werkt er veel met connecties, je komt er niet zomaar binnen. Tenzij je in de hotels als barmeid wilt werken voor 200 dollar per maand.
Als je veel talen spreekt, ben je er koning!
Check ook joho.nl voor werk, verzekeringen en nog meer dingen waarbij je rekening moet houden…
Maar als je daar bent, valt een woning zoeken wel mee, vooral als je samen met iemand kunt wonen.
Er staan veel huizen leeg, want de meeste dominicanen kunnen het niet betalen…
ja de talen zal geen enkel probleem zijn
spaans nederlands engels frans duits en mijn eigen moedertaal portugees ![]()
dat onderdeel zal hopelijk geen probleem zijn
ik zou niet echt graag in de buurt van punta cana of plata zijn
ik zou liever in de buurt van santo domingo willen blijven
het enige wat ik mij echt afvraag is hoe het zit met werk en ziekenfonds dat soort dingen…
of waar ik moet gaan beginnen zoeken voor werk…
in ieder geval bedankt voor op mij hulp kreet te reageren…
boek een vakantie naar Santo Domingo en ga er alle grote internationale bedrijven af en ga vragen of ze iemand nodig hebben. Het werkt er allemaal met connecties. Kans is dan alleen dat je meteen moet beginnen. Over twee maanden kunnen beginnen, daar hebben ze niets aan. Beste optie is om voor een aantal maanden levensonderhoud genoeg geld te hebben en er gewoon heen te gaan. De kans is het grootste als je dezelfde dag of de volgende dag kan beginnen. Maar hou in je achterhoofd dat ze je ook van vandaag op morgen gewoon je contract kunnen beeindigen.
hallo allemaal,
ook ik moeder van 3 kinderen zou niets liever willen dan ons daar te vestigen,ik vertrek dit jaar eerst alleen voor 4 weken vrijwilligerswerk.
Maar eenmaal daar wil ik zeker alle mogelijkheden bekijken,zoals wonen en werken en natuurlijk scholen voor de kinderen.(9,9 en 6)
het belangrijkste lijkt mij het vinden van werk en scholing voor de kinderen.
graag hoor ik van mensen die ook overwegen om te gaan met het gezin of er inmiddels al zitten.
Het meenemen van kinderen maakt de stapt erg groot en wil graag ervaringen ontvangen voordat ik een definitieve keuze maken kan…
ook over het vinden van werk ontvang ik graag reacties
mvg joyce
Dag Mensen,
Mijn naam is Alberto ben 16 jaar oud waar van ik 13 jaar in Nederland heb door gemaakt
(Om het verhaal kort te houden).
Ik ga binnen kort begin augustus emigreren naar de Dominicaanse Republiek men geboorte land en dat heeft natuurlijk een reden die ik liever niet zo snel in het openbaar deel maar om het op een andere manier te zeggen, “Soms ben je in het verkeerde land geboren, om te kunnen blijfen in het land dat jij je hele leven hebt gekent”.
ik zou heel graag indien ik daar ben in contact willen komen met nederlanders die daar gevestigt zijn en ook kennis met hen daar te maken.
Graag hoor ik nog van jullie !
Groetjes Alberto,