Hoi,
sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum. Ik ben een man van 47, wonende te Dendermonde (prov. Oost-Vlaanderen) en werkende te Ghislenghien (voor de Vlamingen: waar die grote gasleiding ontploft is). Aangezien het in België voor een werkende Vlaming financieel zo goed als onhoudbaar wordt om nog te overleven, begin ik er meer en meer aan te denken om richting Spanje te verhuizen. En onze huidige regering perst de werkende bevolking nog meer uit, de citroen is helaas zo goed als uitgeperst. Tegenwoordig is het hier eerder een kwestie van werken om te overleven eerder dan van werken om te leven. Torenhoge belastingen, gas, stroom, water, televisie kijken, consumentengoederen, benzine… het wordt onhoudbaar. Verder wordt de halve wereldbol aangetrokken door België door gelukszoekers allerhande die hier meteen een uitkering krijgen zonder dat ze ooit maar 1 dag aan onze maatschappij hebben bijgedragen. Maar al dat geld moet van ergens komen, dus moet de werkende klasse er voor opdraaien. Ik kan nog even doorgaan maar dit is in een notedop hoe ik op dit moment naar mijn “land” kijk.
Zelf spreek en schrijf ik vloeiend Spaans (al meer dan 10 jaar avondles aan het volgen). Verder ook nog vloeiend Frans, Engels en Duits. Bovendien heb ik diploma van kok behaald via avondles. Concreet zou ik met deze vaardigheden een B&B in Spanje willen opstarten. Mijn huis verkopen en met de meerprijs na de verbouwingen zou ik in Spanje iets kunnen kopen en meteen volledig betalen. Voorkeur gaat uit naar Valencia of nog meer naar het zuiden gezien de lekkere temperaturen vanaf die regio, het hele jaar door.
Hoi Jack Daniels,
Welkom op wereldwijzer,
Nu zelf moet ik met de nieuwe regering die onlangs is gevormd in Belgie nog 5 jaar langer werken,dan heb ik er 47 jaar gewerkt.Dus kan me goed voorstellen hoe je je momenteel voelt(machteloos)
Nou geeft je groot gelijk om andere oorden op te zoeken,hopelijk worden je plannen om een B&B te starten in Spanje reeel in de toekomst,maar het zal wel lukken(je spreekt de spaanse taal wat een pluspunt is)
Moest je nog met vragen zitten over Spanje,dan kan je altijd een berichtje posten in het Spanjeforum hier op wwz.Of je kan ook het wonen en werken in het buitenland raadplegenwonen en werken in het buitenlandforum
Wens je nog veel suc6 toe voor de toekomst!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten heb ik deze mooie foto gevonden (Spanje)
groet,georgessiam.