Ik ben Piebe en ik ben een heuse Italianofiel. Ik kom uit Friesland en wil dit jaar Sicilië verkennen. Op dit forum hoop ik wat tips te kunnen opdoen en misschien tref ik nog wat reisgenoten voor toekomstige citytrips.
Reizen is mijn lust en mijn leven, maar ik kan ook genieten van thuiszitten, terwijl ik me verlekker met folders en boekjes over mijn volgende bestemming.
Hoi Piebe,Welkom op wereldwijzer,
Heb je al het Italieforum ontdekt hier op wereldwijzer,daar kan je eventueel een berichtje plaatsen in het reiscafe hier aanklikken kom je automatisch in het Italieforum
Indien je op zoek bent naar een reisgenote voor je trip naar Sicilie,dan kan je een berichtje plaatsen in het reisgenotenforum zie link:hier aanklikken
Er zijn een aantal bezienswaardigheden op Sicilië die een bezoek de moeite waard zijn:
Griekse tempels in Agrigento, Segesta en Selinunte;Griekse theaters in Taormina en Syracusa;
Villa Romana di Casale in Piazza Armerina, 34 km ten zuiden van Enna (Romeinse villa’s met mozaïeken)Catacomben in Syracusa en Palermo alsook kan je in de buurt van Trapani het bergdorpje Erice bezoeken.
Nou Piebe,wens je nog veel su6 voor het vinden van een reispartner hier op wwz. Om dit welkomsberichtje af te sluiten heb ik deze mooie foto gevonden.(Taormina)