Ik speel met de gedachte te emigreren naar Yucatan...

Ik speel met de gedachte te emigreren naar Yucatan…

wie kan mij er meer over vertellen… ?

Beste mensen, ik ben een vrouw van 65, ben Nederlandse en woonachtig in Vlaanderen.
Een vriendin attendeerde mij hierop en ik denk steeds meer aan Mexico, Yucatan om precies te zijn, omdat je daar nog in rust zou kunnen leven, zonder moslems en zonder al te veel corruptie hetgeen in Europa steeds meer het geval is…

Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is of dat het een utopie is van en voor mij?

Vriendelijke groet,
Scarlatti

Helemaal niets mis met je gedachte, maar wil wel even kwijt dat als je niet tegen corruptie kunt dat je dan beter niet naar Mexico kunt gaan.
Mexico is ontzettend corrupt, vele malen erger als wat wij in Europa kennen.
Voor de rest is Yucatan inderdaad een erg rustige en veilige staat. Lekker eten, wel ontzettend warm (benauwd) dus daar moet je ook tegen kunnen.

Dank je wel Ferdy12 voor je reactie!

Een kennis raadde mij Yucatan aan omdat zowel de misdaad zo goed als niet aanwezig zou zijn zoals bijv in Mexico City wèl het geval zou zijn
Er zo goed als geen moslems aanwezig zouden zijn… en ik doelde eigenlijk op vooral dat laatste soort corruptie…
over de rest maak ik me al een tijdje geen illusies meer…
Met de regeringen vd laatste 40 jaar weet je t onderhand wel dat je je daar geen illusies over moet maken vandaar ook dat ik wil proberen weg te gaan hier en die laatste jaren van mijn leven eens weer wat vrolijker wil leven… (al zeggen mijn dochters dat ik minstens 130 worden zal :slight_smile:

Kan ik daar ook ‘gerust/veilig’ wonen/leven als alleenstaande weduwe van 65 jaar?
Houd je je AOW of hoe gaat dat in zijn werk of waar kan ik dat soort info vinden?
Grtz!

Moslims zijn er nauwelijks in Mexico, want het is juist een erg katholiek land inderdaad.
Yucatan is inderdaad de minst criminale staat van het land. Dat wil niet zeggen dat er geen criminaliteit bestaat want de criminaliteit in Mexico is helaas een stuk hoger dan wij in NL gewend zijn. Maar in Yucatan is er vrijwel geen zware criminaliteit zoals in de grotere Mexicaanse steden en het noorden van het land (drugsoorlog) wel wat meer voorkomt.

Qua AOW etc zou ik me eerst goed informeren of dit wel of niet gevolgen kan hebben. Even snel zoeken op Google levert al snel goede informatie op:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-buitenland/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-regelen-als-ik-ga-emigreren.html
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-meenemen-naar-buitenland/vraag-en-antwoord/kan-ik-mijn-aow-uitkering-meenemen-als-ik-ga-emigreren.html

En wederom bedankt! Ik ga het uitzoeken!
Welterusten!

Ik wil even kwijt dat criminaliteit en moslims hier over één kam wordt geschoren. Dat is mijns inziens een nogal kromme gedachte. Mede doordat het katholicisme juist elke misdaad of misstap “vergeeft”. Ik heb in Mexico gewoond, ken ook de staat Yucatan. De staat is rustig, in vergelijking, maar leven in Mexico is niet aan te raden, zeker niet aan blanke “gringo’s”. Ben je blank, dan heb je geld, en ben je dus bij voorbaat een slachtoffer. Tenzij je goed kan integreren, hetgeen mede door de opmerking over moslims, ik ten zeerste betwijfel.
Ik ben zelf slachtoffer geweest van geweld, diefstal en ontvoering in dit land. Geen goed idee.

Eerlijk gezegd dacht ik daar dus ook al aan Daan, blank betekent geld dus open jacht, daarbij ook nog vrouw dus helaas geen mogelijkheid dus voor mij.
Op de rest van je opmerking ga ik maar niet in…
Dank je voor je reactie verder!

Heb je links gevolgd Ferdy12, geen AOW mee naar Mexico, dus geen optie voor mij…
Dank je wel voor je moeite!
Fijne dag!

Tja, vind dit toch een beetje een overtrokken opmerking Daan.
Mexico is qua criminaliteit inderdaad geen paradijs maar wel een stuk veiliger als de meeste midden amerikaanse landen, en ook sommige zuid amerikaanse landen.
In de stad waar ik woon wonen ongeveer 50 Nederlanders en ondanks dat ik hier al 4 jaar woon ken ik geen enkele buitenlander die overvallen, beroofd en/of ontvoerd is. Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt maar jij doet het overkomen alsof je als ‘blanke gringo’ niet veilig over straat kunt in Mexico, en geloof mij, ik kan als blonde hollander prima over straat hier.

Er wonen zo’n 2.000 Nederlanders in Mexico, bijna tienduizend Duitsers, ruim 20.000 spanjaarden en maar liefst 800.000 Amerikanen. Denk niet dat er zoveel buitenlanders zouden zijn als het hier zo ontzettend onveilig zou zijn.

hee fijn dat je dit schrijft Ferdy12… dus alleen de AOW zou n struikelblok zijn…