Administrator;als ik mijn berichten wil lezen van de communitie verkiezingen komt er dit op mijn scherm! ivalid onderwerp specified if you followed valid link;please notify the Administrator,snab er geen ballen van??? GEGROET GEORGESSIAM
Hoi Georgessiam,
Je zou je berichten gewoon moeten kunnen lezen. Is het je inmiddels wel gelukt of krijg je nog steeds de foutmelding?
Groetjes,
Yvonne
mevrouw,mijn zoon georges geraakt al een paar dagen niet binnen op wereldwijzer!zijn probleem is inloggen! momenteel vertoefd mijn zoon in Thailand,en heeft hij gevraagd om zijn berichten te verzorgen op wwz!hij vraagt waarom hij niet kan inloggen?Met beleefde groeten:ivonne smits
Er kunnen diverse oorzaken zijn.
Als hij probeert in te loggen vanaf een computer waarvandaan in het verleden spam is gestuurd of een andere soort van misbruik op dit forum, kan zijn IP-adres zijn geblokkeerd. De kansen hiervan zijn echter minimaal.
Alle overige problemen liggen aan de computer of internetverbinding ter plekke.
Regelmatig hebben inlogproblemen te maken met cookies. Probeer deze eens weg te gooien.
[ul]
[li]FireFox: dit kan dit via het menu Extra -> Pagina-info. Vervolgens opent er een nieuw schermpje. Onder het tabblad Beveiliging vind je een knop [Cookies bekijken]. Klik de bovenste aan, scrol naar beneden, klik de onderste aan terwijl je de shift-knop ingedrukt houdt en druk op delete/klik op [Cookies verwijderen]. In het ergste geval rechts van het zoekveld (bovenin) op het rode kruisje drukken, zodat je de optie [Alle cookies verwijderen] kan gebruiken.[/li][li]Internet Explorer: (kan wellicht verschillen per versie) ga in het menu naar Extra -> Internet-opties. In het scherm dat opent zoeken naar de knop [Cookies verwijderen…][/li][/ul]
Als dit ook niet werkt, kijk dan de beveiligingsinstellingen na. Als deze te hoog staan ingesteld, zullen ingewikkeldere sites (zoals dit forum) minder goed gaan functioneren. Zeker in InternetCafés kan dit het geval zijn. Met name Internet Explorer kan een enorm probleem worden op dit gebied. In het eerdergenoemde scherm Internet-opties ga je naar het tabblad “Privacy”. Zelf surf ik meestal op niveau “normaal”. FireFox is minder uitgebreid hierin, maar zal niet zo snel een probleem vormen op dit gebied.
Met overige browsers heb ik geen ervaringen.
Check ook of er geen speciale filters of heftige firewalls zijn geinstalleerd door de internetaanbiedende partijen.
Succes en ik hoop dat er een oplossing tussenzit!
Hopelijk lukt het na de uitleg van Jurjen wel!
Anders horen we het graag.
Groetjes,
Yvonne
Geachte heer,had daarjuist mijn zoon aan de lijn,de problemen zijn nog altijd niet opgelost,hij schrijft;dat tijdens het inloggen een foutboodschap komt met de vermelding;uw sessie werd automatish afgesloten,aangezien er geen activiteit meer was,en dat hij terug moet opstarten,wat hij verschillende malen heeft geprobeerd!Ook heeft mijn zoon gezegd dat hij wwz kan bekijken maar dan off-line,dus geen berichten kan versturen.In iedergeval moest ik van Georges zeggen dat wwz hartelijk bedankt is met zijn 2jaar vip-account.Met beleefde groeten;Ivonne smits
Inlogsessies worden geregeld m.b.v. cookies, dus ik verwacht dat daar het probleem ligt.
Probeert uw zoon iedere keer met een eigen (dezelfde) pc in te loggen, of is dit inmiddels al op meerdere pc’s geprobeerd? Ik verwacht namelijk dat het probleem nog steeds in één pc zit, waarmee hij probeert in te loggen. De cookies zijn inmiddels al een keer verwijderd? Dan zal een foutieve oudere cookie niet het probleem zijn.
De enige twee opties die ik nu kan bedenken: zorg bij het inloggen dat “laat mij ingelogd blijven” een vinkje staat, zodat de sessie niet kan verlopen bij inactiviteit; controleer of de systeemklok van de computer de juiste tijd aangeeft. Deze laatste optie kan ervoor zorgen dat er communicatiefouten ontstaan tussen de webserver waar de website op draait en de computer waarmee deze gelezen wordt (een forum is een tamelijk complex stukje websitescripting). Windows biedt de optie om de klok automatisch met internet te laten synchoniseren (mits de firewalls dit toelaten), wat een uitkomst zou kunnen bieden. Als hij simpelweg de klok van zijn laptop met de hand heeft veranderd, kan het zijn dat zijn computer er een aantal uren naast zit. Veel netter is het om ook aan te geven in welke tijdzone de computer zich bevindt.
Mocht het hierna nog steeds niet lukken, dan houden mijn ideeën ook op. Hoogstens een keer proberen om de browser te updaten/opnieuw te installeren of een compleet andere browser te gaan gebruiken, maar dit zijn natuurlijk extremere opties.
Geachte Heer,bedankt voor uw informatie!! Met beleefde groeten Ivonne Smits
Zo te zien is het nu wel gelukt, want ik zie je weer vrolijk berichten schrijven in alle fora. ![]()
Beste Jurjenb,ja de problemen zijn halvelings van de baan! toch heeft het nu maar 18minuten geduurd om in te loggen!Alle problemen waren begonnen toen ik op wwz aan het surfen was,toen viel de stroom van de internet winkel uit.Toen er terug werd opgestart zag ik tot mijn verbazing dat ik niet meer was ingelogd,dus wat deed ik ,terug mijn gegevens invoeren,en ik kreeg altijd een foutmelding!! dit 4 dagen aan een stuk door.toen heb ik aan mijn moeder gevraagd(die meer verstand van computers heeft dan mijzelf)om mijn postings te verzorgen op wwz!dus mijn computer thuis werkt perfect! Geduurende 4 dagen kon ik alleen maar off-line wwz bezoeken.In iedergeval bedankt voor je reacties Jurjenb,en mag ik je een prettig nieuwjaar toewensen!georgessiam.
Dat mag. Jij ook nog een gelukkig nieuwjaar!
Goed om te zien dat het nu wel weer lukt!
Als er weer problemen zijn weet je (of je moeder) ons te vinden…
Groetjes,
Yvonne