ik ben farisia en ik ben 19 jaar… zoals meerdere mensen op deze site wil ik een wereldreis maken. Ik dacht eerst altijd om hem alleen te gaan maken, maar daar is verandering in gekomen en zou hem nu graag samen met een maatje maken…
ik zou op dit moment mijn reis zo een beetje zien, dit kan allemaal nog veranderen en er ligt nog niks vast…
de landen waar ik sowieso heen wil zijn: Lapland, Frankrijk, Italie, Marokko, Egypte, Tanzania, Kenya, Madagascar, Costa Rica, Argentienie, Peru, Canada, IJsland, Antartica, China, Tibet, Nepal.
ik zou graag een beetje low-cost reizen en vooral langs natuur en kleine dorpjes, daarnaast zou ik zo nu en dan een week of 2-3 in de natuur willen overleven/survivallen en ontzettend veel gave, spannende en mooie dingen doen.
ook wil ik ondertussen werken, want ik denk niet dat ik genoeg ged kan sparen om de hele reis te bekostigen…
ik heb tot nu toe gepland dat ik eind maart 2011 weg zou gaan…
Ik zou zoiezo goed gaan sparen want zo,n reis kost nog wel eens wat
Ook heb je veel tijd nodig om rond de wereld te gaan
Hoe wil je eigelijk in die landen komen (vliegtuig auto fiets enz)
ik ben ook hard aan het sparen en verwacht dat ik ongeveer 12000 euro heb voordat ik aan de reis begin (visa en spullen voor vertrek in de voorbereiding er af getrokken)
verder denk ik (nu op dit moment) om met de trein te reizen, maar heb nog niet echt een idee wat het handigst is, dus als je nog tips hebt…??
Als je een deel gaat treinen kan ik je aanraden bij de treinreiswinkel (www.treinreiswinkel.nl) te kijken wat het voordeligst is, bijvoorbeeld een Global Pass voor bepaald aantal dagen binnen bepaalde tijd voor een regio/Europa. Voor zover ik gelezen heb kan reizen met de bus best voordelig zijn, vooral in landen zoals Costa Rica, waar een beter busnet is dan treinnet, dus dat zou ik ook maar een beetje uit gaan zoeken
Heb je al een soort van plan gemaakt waar je als eerste heen wil, in welke volgordes en dat soort zaken?
En voor overnachtingen kan het handig zijn om van te voren globaal een idee te krijgen wat in welk gebied het handigst is, waar je kan kamperen, of er goedkope hostels zijn e.d. en om de tijd even checken/reserveren om nare grappen te voorkomen, dat er bijvoorbeeld geen slaapplek is.
Ken je couchsurfing.com? Via die site kan je mogelijk een slaapplaats krijgen bij locals.
Succes en veel plezier bij het plannen van je reis!