Ik ga op blogreis naar Curaçao...tips?

Namens WW ben ik afgelopen donderdag bij het CTBE, (Curacao Toerismebureau) #Curblog event geweest en ik ben één van de gelukkige winnaars. Echt super gaaf! Ik mag namens WW mee op bloggersreis naar Curacao.

Dat betekent dat Curacao vanaf december in de spotlight staat bij WW en daar wil ik jullie allemaal graag bij betrekken.

Waar zouden jullie graag meer over willen weten en over willen lezen, wie weet kan ik dat meenemen in het programma?

Verder is het belangrijk dat Curacao wordt ‘gepromoot’ via de social media.
Hoe zien jullie dat het liefste voor je?

En als laatste is het erg belangrijk dat het inlogscherm verdwijnt zodat mensen niet denken dat je moet inloggen om verhalen en tips op Wereldwijzer te lezen.

Ik hoor graag jullie mening hierover en zie jullie reactie graag tegemoet.

Groeten Henriette

Wow, fantastisch dat je naar Curacao wordt gestuurd!!! Hoe lang ga je? Is het een soort van groepsreis en zo ja, wie gaan er nog meer mee?

Waar zouden jullie graag meer over willen weten en over willen lezen, wie weet kan ik dat meenemen in het programma?

Zelf ben ik wel benieuwd wat Curacao te bieden heeft wat betreft musea.

Verder is het belangrijk dat Curacao wordt ‘gepromoot’ via de social media.
Hoe zien jullie dat het liefste voor je?

Wereldwijzer zelf is natuurlijk al een social medium, specifiek voor reizigers. Maar waarschijnlijk bedoelen ze op Facebook en Twitter? Facebook is sowieso geschikt voor mooie foto’s. Af en toe een fantastische foto met uitleg erbij? Die kan ik dan uit je ‘blog’ halen.

En als laatste is het erg belangrijk dat het inlogscherm verdwijnt zodat mensen niet denken dat je moet inloggen om verhalen en tips op Wereldwijzer te lezen.

Bij het Reismagazine kan ik die alvast wel weghalen als Anne-Jitske het ermee eens is. Bij de forums moet die overigens op termijn ook weg, maar dan moeten we eerst wat meer inkomsten hebben.

• Waar ga je trouwens precies de blog bijhouden? Wordt dat af en toe een artikel in het Reismagazine?

• Je gaat het verkeersbureau een voorstel doen, toch? Misschien handig als ik er even naar kijk of het allemaal mogelijk is, voordat je het hen stuurt?

• Clint is beheerder van het Curacao forum; had je al contact met hem opgenomen?

Wat is de omschrijving, het doel van jouw reis? Hoe lang blijf je op het eiland? Ga je ook nog naar Bonaire en Aruba?
Veel plezier
Otto

www.elmonofeliz.com

Even wat meer info:
WW heeft vooraf een uitnodiging gekregen met als opdracht een motivatieblog te schrijven waarom je naar Curacao zou willen en wat WW aan exposure kan bieden. Er is dus al een voorstel ingediend in de vorm van mijn blog, na goedkeuring van Anne Jitske.

Nu komt het op de final details aan die ik graag met jullie allen samenstel.

Het programma en doel wordt nog bepaald maar ik heb daar volgens mij zelf ook wat in te zeggen dus zal zo al even wat dingen op een rij zetten.

Het zou fijn zijn als jullie het onderstaande ook aanvullen en goedkeuren.

Wie en Data:
Bloggers reis met 5 Nederlandse bloggers. Van 27 november tot en met 4 december.

Voorafgaand aan de reis zal er een 'reizigers nieuwtje worden geplaatst dat ik daarheen ga.

**Wat wil de WW reiziger weten:
**Musea op Curacao

Facebook en Twitter:
Ik stuur elke dag een mooie foto naar Jeroen en Anne van wat we die dag hebben beleefd zij kunnen dat dan plaatsen op Facebook en Twitter. Het is tenslotte een bloggersreis en geen persreis. Ik zorg voor een korte tekst erbij. ( Alleen als ik elke dag internet heb).

Achteraf worden na plaatsing van de blogs, er op FB en Twitter geplaatst dat er een nieuw blog online is.

Inlogscherm:
Als het weg kan bij het Reismagazine zou super zijn.
Betreft de inkomsten begrijp ik, kunnen we een afspraak maken dat misschien de hele maand december het inlogscherm weg is om ‘Curacao’ tegemoet te komen?

**Afspraken:
**5 Blogs van maximaal 500 woorden met beeld, 60 - 40%
In het Reismagazine of op het blog gedeelte moet ik nog even afstemmen met de klant en Anne

1 Blog komt in de nieuwsbrief die eind december wordt verstuurd.

Alle blogs worden ook opgenomen in het landenforum Curacao, sticky voor 1 maand.

Publicatiedata moet ik nog afstemmen met de klant, (CTBE en Aviareps). Of het worden 5 artikelen tijdens de reis of elke week 1 na de reis.

**Curacao forum:
**Ik ga Clint mailen dat heb ik nog niet gedaan.

Hoop dat jullie allemaal z.s.m. kunnen reageren zodat het voorstel eruit kan. Bedankt alvast.
Groeten Henriette
Persreis coordinator

Bij het Reismagazine kan ik die alvast wel weghalen als Anne-Jitske het ermee eens is. Bij de forums moet die overigens op termijn ook weg, maar dan moeten we eerst wat meer inkomsten hebben.

Ben het ermee eens! Gefeliciteerd met je plaats op de reis Henriëtte! Je motiviatieblog was ook erg leuk om te lezen. Ik heb het genoegen gehad om die al te mogen lezen :wink:

Goed idee om mooie foto’s op Onze Facebookpagina te plaatsen, sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben wel geïnteresserd naar stukjes leven van alledag op Curacao, hoe jij dat ervaart.

Ps. 5 blogs van ongeveer 500 tot 700 woorden bedoel ik

Als je er toch zo rond sinterklaas zit is het misschien wel grappig even te kijken hoe ze daar over zwarte piet denken. :slight_smile:

Voor de rest… pfff lastig, misschien stukje over Nederlanders die tijdelijk op Curaçao wonen, hoe die dat ervaren. (En dan met name mensen die er tijdelijk wonen want dat is anders dan er definitief wonen.)

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

1 like

Super Anne. @Jeroen kan jij regelen dat voor 27 november, liefst misschien al 1 week daarvoor, dat het scherm weg is bij het reismagazine?
@ Anne wat denk jij ervan om het misschien 1 maand uit te zetten bij de fora?

Misschien kunnen we mijn blog ook ergens plaatsen?

Het leven van alledag zal ik er ook in meenemen.

Haha, ja das misschien wel een leuke, ik zal is kijken;)
Die tweede zit ik even te denken hoe dat aan te pakken? Heb je daar ideeen over hoe die te bereiken?

Is het voor mensen door dat inlogscherm zo onduidelijk dat je ook zonder in te loggen iets kunt lezen? Ik heb dat in het verleden zo nooit ervaren hoor. Was iets meer scrollwerk.

Nu snap ik dat Curaçao iets terug wil zien maar ik kan me ook voorstellen dat wereldwijzers de centjes nodig heeft. (Al heb ik totaal geen inzicht in de centjes hier.)

Euh… nee, das jouw afdeling. Ha ha (maar vooruit, je zou stagaires lastig kunnen vallen, die zitten er tijdelijk maar zijn misschien niet representatief)

Banner bovenaan de pagina die je meteen doorlinkt. Los je die inlogpagina ook meteen mee op.

Die banner komt er sowieso maar een aantal persreizen worden nu afgeketst en WW mag niet mee naar sommige omdat als je naar www.wereldwijzer.nl gaat zonder ingelogd te zijn, je eerst de grote tekst over inloggen ziet en je dus verder naar beneden moet scrollen omdat alles gewoon te kunnen lezen. Dat is voor veel mensen niet duidelijk en dan wordt er afgehaakt. Bedrijven die de persreizen aan bieden willen dat graag weghebben maar WW heeft het nodig voor de inkomsten. Vandaar super dat het bij het reismagazine uit kan maar zou fijn zijn als het voor 1 maand helemaal uit kan.

Ik ga is even kijken in het emigratieforum of daar mensen tussen zitten die tijdelijk op Cur wonen.

Hoi Henriette,

Wat gaaf!! Wens je vast heel veel plezier! Maar dat moet goed komen :slight_smile:
Ik ben nu een weekendje weg en Dinsdag weer terug vind je het goed dat ik dan alles op me gemak lees en je dan even contact?

Groetjes

Clint

He Henriette,
Wat ontzettend gaaf…gefeliciteerd. En ja, dat inlogscherm. Ik heb al vaker aangegeven dat het niet uitnodigend/niet duidelijk is en dat het wat mij betreft wel wat kleiner mag. Ik denk sowieso dat het handiger zou zijn als je zou weten WAAROM je eigenlijk moet inloggen. Wat heb je als voordeel? Wat biedt het meer?
Over Curacao: er is al heel veel over het eiland geschreven en gezegd. Hoe de mensen daar leven…wat te doen etc. Ik heb zelf een artikel geschreven over mensen die er tijdelijk wonen (is verschenen in een blad op Curacao). Misschien leuk om de ‘andere’ kant te belichten: mensen die daar wonen van wie de familie naar Nederland is vertrokken, tijdelijk of permanent: zien ze hen vaak? Veranderen ze? Nemen ze de NL leefstijl aan?
Veel plezier.
Groetjes
Madeleine

Hoi Henriette, gefeliciteerd! Heerlijk eiland en goede tijd om naar toe te gaan. Ik heb een jaar op Curacao gewoond, wat je absoluut moet belichten daar is het fantastische onderwaterleven, incl see aquarium. Verder wonen (en werken) er veel NL, misschien leuk om een bezoekje te brengen en te vragen wat zij ervan vinden, is de Westpunt een bijzonder stukje, en is er een grote kruidentuin geleid door een ‘kruidenvrouwtje’, als je even googled kom je er wel achter. Over promotie via social media: facebook pagina is noodzakelijk, en twitter ook. Zet een mooie site op met je ervaringen, hoeft ook niet veel werk te zijn (en anders weet ik de juiste contacten wel, ik ben journalist), om een wat breder publiek te trekken zou ik zeker ook aandacht besteden aan wat minder luxe reizen en betaalbare overnachtingsmogelijkheden, Curacao is de laatste jaren ‘way out of line’ geworden wb prijzen’(en zo leuk is het er ook weer niet, curacao staat in internationaal opzicht -vooral bij Amerikanen- bv bekend vanwege de slechte bediening en sevice) maar vooral natuurlijk: heb veel plezier, Ilse (Frankrijk Forum)

Betreft de inkomsten begrijp ik, kunnen we een afspraak maken dat misschien de hele maand december het inlogscherm weg is om ‘Curacao’ tegemoet te komen?

Gaan zijn dan het verlies aan inkomsten en nieuwe leden vergoeden? :wink: Ik neem aan van niet…daar is het dus echt niet mogelijk; je hebt het trouwens over Curacao over een ‘klant’…maar zij betalen er toch niet voor? Het inlogscherm is trouwens in de blogs en op de voorpagina al langer weg.

5 Blogs van maximaal 500 woorden met beeld, 60 - 40%
In het Reismagazine of op het blog gedeelte moet ik nog even afstemmen met de klant en Anne

Ik ben erg benieuwd naar de blogs, lijkt me heel leuk om te lezen!

Alle blogs worden ook opgenomen in het landenforum Curacao, sticky voor 1 maand.

Dat is dan een overzicht neem ik aan met links naar de blogberichten? Met een paar leuke foto’s erbij natuurlijk…moet je dus wel even overleggen met Clint of hij akkoord gaat. Het Curacao forum is trouwens onderverdeeld. Het sticky topic komt dan denk ik in het Reiscafe van het Curacao forum?

Publicatiedata moet ik nog afstemmen met de klant, (CTBE en Aviareps). Of het worden 5 artikelen tijdens de reis of elke week 1 na de reis.

Het meest leuke is natuurlijk als je ons tijdens de reis op de hoogte houdt met je blogposts. Als dat uitkomt en werkbaar is natuurlijk…

• je had het over een banner…die komt dan op de voorpagina neem ik aan? dat moeten we even goed inplannen, omdat we ook banners hebben m.b.t. verschillende activiteiten; hoe lang en wanneer moet de banner er komen en op welke plek precies?

• waarschijnlijk zul je ook nog wel NL-ers die op Curacao wonen tegenkomen op het Curacao forum

Het inlogscherm in het Reismagazine is nu weg!

Alles wat iemand van Curacao zou willen weten aan praktische zaken (musea, hotels,restaurantjes etc. etc) is in een oogwenk terug te vinden op het internet. Wat ik persoonlijk aan wel leuk vind aan een blog/verhaal is hoe iemand het gewoon ervaart om ineens naar een nieuw land te gaan, de dingen die je niet verwacht en zo. Zoals mijn broer het in eeste instantie vreemd vond dat ik Bali allemaal winkeleigenaren voor hun zaak in \een stoel lagen te pitten, wat wij als langer rondreizend al lang normaal vonden. Of toen ik met mijn moeder naar Delhi vloog, in het donker arriveerde, 700 mensen buiten het vliegveld en 1 lange man die een bordje met “ERIK” omhoog stak. De opluchting van mijn moeder toen, dat was mooi! Dat soort persoonlijke ervaringen lees ik graag in een blog.

Fijne tijd gewenst!!!

1 like

Hoi Clint,

Bedankt dat moet zeker goed komen;)
Dat zou heel fijn zijn, want ik zou graag ook in jouw forum publiceren. Ik wacht je reactie af en geniet van je weekend weg.

Hoi Madeleine,
Bedankt voor de tips, die neem ik zeker mee en hoop dat ik ook een eigen draai aan het programma kan geven. Bij het reismagazine is het scherm nu weg, super Jeroen, bedankt!

Hoi Jeroen,
Aviareps organiseert het i.s.m. CTBE, (Curacao Toerisme) dus in die zin betalen zij het en Aviareps stelt het programma op en regelt alles dus in die zin is het een klant denk ik die de beste promotie wil uiteraard.

Zo is het al top, ben al blij dat het daar weg is en dat ik dat kan vertellen.

Clint komt er dinsdag op terug bij mij om aan te geven hoe we dat kunnen doen maar ik denk idd sticky en linken naar de blogs met foto’s.

Ik heb gevraagd of er de gehele reis internet mogelijkheden zijn dan kan ik ter plaatse een blog schrijven. Anders doe ik het daarna.

Ik dacht aan de banner naast de canon actie, waar de vorige keer ook graubunden gepromoot werd, misschien tijdens de reis een banner dat ik namens WW daar ben en daarna een banner die leidt naar de blogs, kan de banner 1 maand online?

• Updated - - -

Bedankt voor je tips Ilse daar ga ik ook even naar kijken en achteraan. Mijn eigen site komt volgende week online.