Ik ga op blogreis naar Curaçao...tips?

Ja ok, zij betalen jouw reis. Maar ze betalen dus niets aan de stichting voor de promotie. Prima, maar dan is dat duidelijk :slight_smile:

Ik dacht aan de banner naast de canon actie, waar de vorige keer ook graubunden gepromoot werd, misschien tijdens de reis een banner dat ik namens WW daar ben en daarna een banner die leidt naar de blogs, kan de banner 1 maand online?

Naast de Canon banner is inderdaad een mooie plek. Het zou super zijn als je op je reis de blogs kunt plaatsen, dan kunnen we je continu volgen! Dan is het wel het handigste dat als je een blog bericht hebt geplaatst, er een banner staat met een link naar je blog bericht. Dus voor elk bericht een banner.

Overigens…als je je blog bijhoudt in het blog gedeelte van Wereldwijzer, dan kunnen degenen die dat willen zich abonneren op jouw blog. Ze krijgen dan elke keer als je een nieuw bericht in je blog plaatst een e-mail notificatie. Maar jullie moeten maar even de voor- en nadelen van bloggedeelte en reismagazine op een rijtje zetten…

Hoi Erik,
Dat wil ik ook zeker gaan doen, mijn ervaring daar, wat valt me op. Leuk de dingen die jij ook noemt soms zie je dingen helemaal niet meer als je veel reist of vallen juist andere dingen je op.

Zijn er ook mensen die bijvoorbeeld meer willen weten over de Aloe Vera plantage en de producten daar. In NL is bio ook steeds belangrijker en deze producten zijn 100% natuurlijk,. .?

Hoi Henriette,

Geweldig zeg dat je naar Curacao gaat.

Ik houd zelf ook regelmatig een blog bij tijdens mijn reizen. De alledaagse dingen zijn vaak al de moeite waard om over te vertellen. Het is informatief en tegelijkertijd leuk om te lezen. Maar ja, “wat is dan alledaags?” zul je je misschien afvragen. Ik merk steeds opnieuw dat er bijna elke dag wel iets gebeurt of te zien valt, wat het vermelden waard is.
Al dan niet spontane ontmoetingen met bewoners leveren ook dikwijls leuke-, onbekende- en -informatieve gegevens op. Hoe beter je de gebruiken en gewoontes kunt plaatsen/doorgronden, des te informatiever wordt je blog. Het klinkt misschien wat overdreven maar je neemt je lezers dan a.h.w. mee de cultuur in. Mijn ervaring is dat dat de lezer het meest aanspreekt en dus bijblijft. Daarnaast zijn en blijven het vermelden van algemene dingen als bezienswaardigheden, tochtjes etc. natuurlijk belangrijk als je min of meer in opdracht een land bezoekt.
Wat dat betreft ben ik wat Curacao betreft helemaal blanco.
Ik wens je in ieder geval alvast heel veel plezier en succes! Geniet ervan!!

Groetjes

Hoi Henriette,

Wat geweldig dat je gewonnen hebt, gefeliciteerd zeg!
Wat ik altijd wel interessant vind is de cultuur van een eiland: de plaatselijke markt, het cafeetje waar de locals 's avonds zich vermaken, misschien een leuk (volks)feestje dat je mee kunt pikken?

Heel veel plezier in ieder geval!

Hartstikke leuk dat je daarheen mag. Een vriendin van mij is er pas geweest en was erg over het eiland te spreken. Ik denk dat veel mensen die op reis gaan, naast de toeristische uitjes, ook graag bijzondere uitjes willen doen. Bijv. een huiskamer restaurant waar je tussen de locals kan eten, of een hotelletje dat nu eens niet aan het strand ligt, maar wel mooi verscholen tussen de palmbomen, om maar een voorbeeld te noemen. Dus een soort ‘van de gebaande paden af’ tips.

Succes en heel veel plezier!

gefeliciteerd en ja, ik ben jaloers. een suggestie voor je blog: pak altijd een toeristisch en een lokale insteek in je blog

Super bedankt allemaal voor jullie felicitaties en ideeen. Ik ga ermee aan de slag. Ben nu even alles aan het uitwerken.
De lokale dingen wil ik ook zeker gaan bezoeken.

@Jeroen en Anne, ik zie Anne morgen dan zal ik het nog even afstemmen, blog of reismagazine.
Voor elk bericht een banner is wel leuk maar kan ik jullie mailen als het zover is dat jullie dat aanpassen?

Ik heb n.a.v. al jullie opmerkingen de onderstaande lijst samengesteld, ik ga is kijken waar ik allemaal achter kan komen;0
Wat wil de WW reiziger weten:

1.   Musea op Curacao

2.   Leven van alledag 

3.   Hoe denken ze daar over Zwarte Piet

4.   Mensen die tijdelijk op Curacao wonen

5.   Mensen die daar wonen van wie de familie naar Nederland is vertrokken, tijdelijk of permanent: zien ze hen vaak? Veranderen ze? Nemen ze de NL leefstijl aan? 

6.   Onderwaterleven

7.   Unieke dingen, flyboarden

8.   Betaalbare overnachtingsmogelijkheden

9.   Ervaring naar een ander land gaan, wat valt mij op

10. Lokaal feest bezoeken en lokale markt
  11. Trendy en hippe adresjes
  12. Minder bekend van het eiland
  13. Aloe vera plantage
  14. Westpunt een bijzonder stukje, en is er een grote kruidentuin geleid door een ‘kruidenvrouwtje’, als je even googled kom je er wel achter.

De basis van het programma bestaat uit; cultuur & natuur, hotspots, wellness
Daar kan ik zelf nog een paar dingen aan toevoegen.

Laatste vraag voor alle enthousiastelingen, (afhankelijk van de internet mogelijkheden aldaar) willen jullie verspreid over de maand info over Curacao of willen jullie mij het liefste dagelijks volgen…

Ik denk dat we ook vooral willen weten wat je daar allemaal beleefd! :slight_smile:

Kun je er ook filmpjes op YouTube plaatsen?

Daar ga ik jullie sowieso van op de hoogte houden:)
Ik ga wel filmpjes maken, hoop dat er een goede verbinding is om het ook online te plaatsen:)

Inmiddels zijn de eerste 2 blogs verschenen over het winnen van de reis en de workshop in Caribbean stijl:

http://www.wereldwijzer.nl/content.php?r=367-Reisblog-Henri�tte-Bloggersreis-naar-Cura�ao-gewonnen

http://www.wereldwijzer.nl/content.php?r=368-Reisblog-Henriette-Mijn-winnende-blog-voor-de-bloggersreis-naar-Cura�ao

Hoi Henriette,
Kruidenvrouwtje is pas een heel groot verhaal over verschenen in een reisblad (zit nu in VS en heb info niet zo snel bij de hand). Ik weet het omdat ik in de jury zat van Caribbean Travel Awards en dit een van de inzendingen (en winnaars) was.

Veel plezier op Curacao en geweldig dat je deze trip hebt gewonnen.

Groetjes
MAdeleine

Misschien nog een ideetje : een ontmoeting met

het Duck Team. Lijkt best een leuk stel. En rondrijden in een 2 peekaatje … cool !

Vast een fijne reis ! Benieuwd naar je wedervaren.