Ik Ga Naar Zuid Afrika .. En Hoe?!

Al vanaf kleins af aan ben ik dol op dieren. Ze maken me gelukkig en zijn echt een onderdeel van mijn leven. Van groot tot klein, van wit tot zwart … echt alle dieren vind ik bijzonder, mooi en lief op zijn manier. Hier wil ik wat mee gaan doen … deze gedachten spoken al lang door mijn hoofd maar ik heb helaas, door omstandigheden, nooit de gelegenheid gehad om hier een opleiding voor te gaan volgen. Nu ben ik 25 en zit ik vast aan mijn baan. Een kantoorjob. Niks mis mee want het verdiend gewoon goed maar dit is niet waar mijn hart ligt. Totaal niet. Als de mogelijk om een opleiding/cursus te gaan volgen zich ooit aanbied dan zal ik deze zeker met beide handen aanpakken.

Doordat ik deze kans door omstandigheden ben misgelopen wil ik toch wat kunnen betekenen voor de dieren en natuur in Zuid Afrika. Ik ga in maart 2006 voor drie weken naar Zuid Afrika om een bijdrage te leveren aan researchprojecten gericht op het in stand houden van de laatste stukken ongerepte natuur en ecosystemen.

Ik loop al een tijd met deze ‘droom’ maar kon hem nooit verwezenlijken omdat het toch aardig wat centen kost terwijl het vrijwilligerswerk is. Ik woon op mezelf en hier zitten natuurlijk kosten aan verbonden. De ene na de andere rekening stroomt binnen. Sparen is zeker nog wel mogelijk maar het budget is gewoon wat krapper. Ik ben gaan zoeken, spitten en denken wat ik hier nou eens aan kon doen … in februari kwam ik op een spontaan en misschien ook wel apart idee …een eigen website!! En ja, deze is er ook gekomen en draait nu alweer een aantal maandjes mee, met succes!

Door middel van deze website wil ik mijn bezoekers op de hoogte houden van mijn ‘spaarpot’ … voor mijzelf is dit een enorme drijfveer om nog harder te sparen, ik heb nu wat achter de deur. Ook ben ik een beetje brutaal, maar op een aardige en zeker niet verplichte manier, om geld te vragen aan mensen die mij willen steunen om mijn ‘droom’ te kunnen verwezenlijken. Samen met mij!! Ik had nooit verwacht dat dit zou lukken, maar dus wel … Er zijn ontzettend veel mensen die mij al gedoneerd hebben, van een euro tot 20 euro … het is echt te gek. Zowel bekend als onbekend!! Ik had dit niet durven dromen maar er zijn nog lieve en meelevende mensen, ik ben er iedere keer weer stil van!

Neem eens een kijkje op mijn site: http://www.daisygoes2africa.tk
Ik wil er bij schrijven dat ik niemand wat verplicht, ik vind het al heel leuk als je even een kijkje neemt op mijn site en laat weten wat je er van vind. Heb je nog ideeen, tips en suggesties dan sta ik daar ook zeker voor open!

Liefs Daisy

hallo allemaal,

Het project is inmiddels geboekt en de teller op mijn site staat op 1701,91 euro
Ik ga van 04.03.06 - 25.03.06

Toen ik in februari met mijn site begon had ik nooit verwacht dat dit zo goed zou lopen. Ik sta nog iedere dag versteld van de vrijgevige mensen om ons heen. Ontzettend lief!!

Ik hou op mijn site een dagboek bij. Voor de nieuwsgierige … neem eens een kijkje. Bij vragen kan je mij altijd mailen!

Groetjes Daisy

he daisy! wat goed om te zien dat het je gelukt is! ik werd er vrolijk van. af en toe ga ik even kijken…

Hai Daisy!

Wat onwijs gaaf, ben een beetje jaloers…haha…maar ben dan ook zelf bezig om weg te gaan. Nu wil ik aan jou vragen bij welke organisatie je geboekt hebt? Ik ben me nog erg aan het oriënteren en niet elke organisatie is even goed of juist heel duur. Ben benieuwd! Uiteraard heel veel plezier alvast! Geniet ervan!!

Kus Kris

De teller staat nu echt op nul. Niet te bevatten zeg!! Zoveel mensen hebben mij gesteund, bekend maar ook vele onbekende. Zo mooi. Met zijn allen hebben we t waar gemaakt. Ik heb er geen woorden voor …

Ik ga via www.bushlife.nl, dit is meer een tussenpersoon, je kan ook direkt boeken bij het project zelf http://www.leoafrica.co.uk/.
Het is best prijzig (vandaar mijn site :slight_smile: ). Ik betaal voor drie weken 1495 euro, dit is exclusief je ticket.

Veel succes, mocht je vragen hebben dan lees ik het wel.

Liefs Daisy

Hallo !!

Ik ben weer terug!! Ik heb het super naar me zin gehad, wat een avonturen heb ik beleefd zeg. Iedere dag, iedere moment, alles was zo bijzonder!! Ik heb de tijd van me leven gehad en snak nu al naar meer. Ik ga zeker een keer terug naar zuid afrika en zeker ook naar het project. Ik mis de leeuwen, je krijgt toch een soort van band met ze … heb zelfs een traantje gelaten toen ik naar huis moest, zo erg vond ik het. Nu ben ik weer thuis en vraag me eigenlijk af wat ik hier doe … ik geloof centen verdienen voor de volgende reis richting zuid afrika. ik kan niet wachten, afrika heeft mijn hart gestolen!

Ik heb foto’s van mijn avonturen, ga snel naar deze site www.bugbitten.com/daisy

veel plezier, geniet er van zou ik zeggen, ze zijn zo mooi!!!

Liefs Daisy

Hoi Daisy,

ga meteen kijken op je website! Ben je ook nog bij Moholoholo geweest?

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Hoi Corne,

Nee ben niet bij Moholoholo geweest, zag wel veel studenten/vrijwilligers met zo’n shirtje aan. Ik zat vast aan mijn eigen project anders had ik dit zeker gedaan …

Groetjes terug aan de bush, ik mis het ontzettend :slight_smile:

De volgende keer beter :slight_smile: Er moet ook iets over blijven voor een volgende keer.

Ja, die studenten zijn erg herkenbaar, zeker wanneer ze bij Le Cafe (ben je daar ook geweest?) zitten. Wat vond je van Hoedspruit?

Groetjes uit de bush (sorry!).

Corné.

www.amukela.com

Dat is waar. Heb ik in ieder geval een reden om nog eens terug te gaan!

Hoedspruit vond ik erg leuk. Vooral het winkelcentrum met die rieten daken, zo mooi !! We hebben vaak gegeten bij een tentje maar weet de naam niet meer. Je kon er heerlijke kebab met gekruide patat eten, zo lekker!

Waar zitten jullie precies als ik mag vragen?

Gr Daisy

Ik denk dat je bij de Ngena Deli zat (daar hebben wij gisteren nog gelucht).
Vanuit Hoedspruit niet richting de bergen, maar de andere kant op. Op de 4-way stop 16 km rijden naar Phalaborwa en dan heb je aan de rechterzijde de ingang van het Balule Natuurreservaat. En dan is het nog zo’n 15 minuten in de bush rijden.

Gr.

Corné.

www.amukela.com

Hoi,

Dat zou best kunnen inderdaad!!

Ik heb gisteren gelijk even op jullie site gespiekt, is een stuk makkelijker natuurlijk. Wat hebben jullie dit goed voor elkaar zeg. Ontzettend gaaf!!
De foto’s waren erg leuk om te zien, heb ik er gelijk een beeld van.
Misschien kom ik nog wel eens langs, je weet het nooit!?

Zijn jullie ooit nog eens van plan om terug te komen naar nederland of blijven jullie in zuid afrika?

Groetjes Daisy

Hoi Daisy,

wij zijn in feb. dit jaar 2 weken op vakantie gegaan naar… Nederland! Wilde eigenlijk in de winter gaan (juli/aug.) omdat het dan in NL. warm is. Maar dan is het hier druk, vandaar dat we in feb. gingen.

Nee… wij blijven hier in Zuid Afrika wonen, lekker weer, ruimte, eigen baas, olifanten in de achtertuin :slight_smile:
We hebben het heel goed naar ons zin, en als alles goed gaat vanaf september een kleintje erbij!!

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

Wat lekker zeg Corne. Ik ben stiekum wel een beetje jaloers op jullie. Olifanten in de achtertuin … mooier kan het niet. Als ik hier door het raam kijk dan kijk ik zo bij mijn buurvrouw naar binnen en geloof me, daar word je niet echt vrolijk van!! :slight_smile:

Een kleintje. Gefeliciteerd. Wat leuk zeg!!

Ik hoop snel weer eens terug te komen naar Zuid Afrika. Ik heb me toch een heimwee!!

Liefs Daisy

Groetjes aan alle dieren :slight_smile:

Kwam ik net hier ergens tegen,moet je even kijken…

Hi Bollywood,

Ik heb je mail gelezen en ook al wat terug gestuurd!!
Ik zal zo gelijk even kijken op die site. Bedankt!

Liefs Daisy

Reizen trekt alweer hoor. Dat vrijwilligersproject met de schildpadden ziet er erg goed uit … wie weet!
En Zuid Afrika, tja … ik moet volgend jaar echt terug. Ik heb zo’n heimwee!!!

Hoi Daisy,

Super zeg dat je bent gegaan en dat je het zo hebt aangepakt. Klasse!
Op je site zag ik staan dat je weer van plan bent te gaan (of ben je er al?). Zelf heb ik (ook) gesolliciteerd op een job in Zuid Afrika. Geen carrieremove maar (ook) gewoon omdat ik het land wil zien en daar wil bekijken wat mijn bijdrage eventueel kan zijn. Op welk gebied dan ook. Het lijkt me leuk om te ‘horen’ of je nog gaat of er misschien al weer bent. Ik wens je veel succes en vooral heel veel plezier!

Groetjes Vesna.

Hoi Vesna,

Ik ben nog steeds in Nederland. De sollicitatie procedure is uitgeschoven tot juli omdat er teveel aanmeldingen zijn. Rustig afwachten dus.

Heb jij inmiddels al wat gehoord van je sollicitatie?
Waar heb je precies op gesolliciteerd als ik mag vragen?

Groetjes Daisy

Hallo Daisy,

Ik ben blij te lezen dat er veel mensen zijn die van ZA houden.
Ik ben nu drie maanden terug uit ZA, heb 5 maanden Johannesburg gewoond en vond het geweldig. Door een drukke baan heb ik vrij weinig van het land kunnen zien. Maar wat ik wel heb gezien heeft me overdonderd. Daarom wil ik heel graag terug om nog meer te ervaren en zien.

Kortom als je weer plannen maakt om terug te gaan, laat me dit weten. Misschien kunnen we samen plannen maken.

Groetjes Berith