ik (vrouw, 37 jaar) heb het plan opgevat om half/eind augustus 2011 een week/anderhalve week op vakantie te gaan naar IJsland (stedentrip Reykjavik). Met z’n 2-en is natuurlijk altijd leuker dan alleen, dus wie heeft er zin om mee te gaan en er een gezellige vakantie van te maken? Als het jou ook fantastisch lijkt om geisers in werking te zien, walvissen te spotten, enz. ben ik op zoek naar jou! Mijn voorkeur gaat uit naar een vrouwelijke medereiziger. Het zou leuk zijn als je bij mij in de buurt woont (Achterhoek, Twente), maar het hoeft natuurlijk niet. Ik hoor graag van je!!!
Je berichtje is wel al van bijna een jaar geleden, maar ik vroeg me af of je al naar IJsland bent geweest? Ik zit er namelijk ook over te denken, heb een
7-daagse groepsrondreis gevonden op www.summum.nl die me ontzettend gaaf lijkt maar ik wil niet zo graag alleen met een normale groepsrondreis mee omdat ik bang ben dat je dan tussen allemaal stelletjes zit en daarom zoek ik iemand die mee zou willen. Ik ben trouwens 34 jaar oud en kom uit Rotterdam. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel, owja, en ik zou dan in april willen gaan.
leuk dat je reageert op mijn oproepje.
Ik heb geen medereiziger gevonden en ben dus ook niet geweest. Blijkbaar zijn er niet veel mensen die naar IJsland willen
Ik heb even op de site van Summum gekeken, lijkt me inderdaad een mooie reis. Maar helaas kan ik in april geen vrij krijgen wegens een reorganisatie op het werk. Ik heb wel de laatste 2 weken van juni vrij en wil eigenlijk in die weken een (kleine) week naar Reykjavik, om van daaruit enkele excursies te maken. Wel low-budget, dat wil zeggen dat het mijn bedoeling is om een goed hostel te boeken voor een aantal nachten en daar de excursies te boeken. Dan ben je goedkoper uit dan als je het al in Nederland boekt. Ik zoek daar natuurlijk ook nog een reisgenote voor, aangezien met z’n 2-en toch gezelliger is dan alleen. Maar ik denk dat ik zelfs als ik geen reisgenote vind ik toch alleen ga, aangezien het echt een droom van me is om naar Reykjavik te gaan. Ik hoor graag van je of je interesse hebt!
Ik heb die reis van Summum afgelopen september gedaan (ook alleen geboekt), toen was er een flink gemengde groep met ook veel alleenreizenden. Uiteraard verschilt dit van reis tot reis, let dus op de groepssamenstelling. Voor een verslagje en foto’s van mijn trip, zie "forum.autoforumonline.nl".
Over de reis zelf had ik overigens wel een gemengd gevoel. Vooropgesteld, het land is onbeschrijflijk mooi, en Reykjavik is ook best een leuke stad. De reis van Summum is eigenlijk niet meer dan een stedentrip Reykjavik met grotendeels optionele excursies. Naast de excursies die op de site van Summum staan werd er overigens ook nog een erg mooie extra excursie aangeboden naar het gebied ten noorden van Reykjavik, o.a. de Hraunfossar waterval. Allemaal prachtige excursies, maar er bleef wel een gevoel hangen dat we die eigenlijk net zo makkelijk (en waarschijnlijk goedkoper) ter plekke zelf hadden kunnen regelen. Daarnaast was het (op zichzelf prima) hotel nou niet echt handig gelegen, een flinke wandeling van het levendige deel van het centrum. En er was ook niet echt een vaste reisbegeleider, dus toen ik door een eigen onhandigheidje te laat was voor het busje naar de whale watch heeft het hotel maar op goed geluk (en gelukkig voor mij met succes) een paar organisaties gebeld om me alsnog op te komen pikken. De excursies werden uiteraard wel begeleid door een gids, maar daarbuiten ontbrak een aanspreekpunt.
Ik heb zeker geen spijt van die reis, maar achteraf gezien denk ik dat de iets duurdere 8-daagse reis van Sawadee (waar wel veel meer excursies bij zijn inbegrepen) een betere optie zou zijn. Die hebben een gunstiger gelegen hotel, over hun reisleiders bij die reis heb ik juist erg goede verhalen gehoord, en bovenal, die hebben ook een paar nachten buiten Reykjavik zodat je een stuk verder het land in gaat en niet iedere keer weer helemaal terug moet rijden.