IJsland reisgenoot gezocht zomer 2007

Wie wil er graag komende zomer ongeveer 12/14 dagen naar Ijsland om het eiland te zien en walvissen te bekijken? Ik ben 21 jaar en kom uit tilburg. In de eerste instantie wilde ik met de reisorganisatie Beluga gaan maar als je alleen wil zijn de kosten veel te hoog. Ik hoop via deze manier iemand te vinden die ook via beluga wil reizen of anders met zn tweeen erheen te gaan en een auto te huren bijvoorbeeld!

Let me know!

wat kost zoiets?

Sjaak
www.wereldrondreis.eu

hey sjaak,

georganiseerd is het ongeveer 1700 euro p.p (als je met zn tweeen boekt)
en dan inclusief vlucht. Als je alles los boekt weet ik niet precies hoeveel het kost maar prijzig is het zeker.

Gr. Karlijn

Hoi Karlijn,

Als je het over hun Fly&Drive hebt, dat lijkt me veel duurder te zijn dan 1700: er staat dat het zonder luchthavenbelastingen en verzekeringen is (autoverzekering!!), en bij de auto is maar 200km inbegrepen.

Groetjes,

Bart

hoi Bart,

Ja ik weet dat er nog meer geld bijkomt inderdaad, maar als ik alleen boek is het 2700 dus dat is nog veeeeel duurder. Ik had namelijk gerekend op 1700 euro en dan nog de rest van de bijkomende kosten inderdaad. Hier heb ik voor gespaard zegmaar…maargoed ik zal het wel moeilijk krijgen met een reisgenoot vinden denk ik die ook zoveel geld wil betalen voor een relatief korte reis.

Gr. Karlijn

heb je een url?
Hoelang is het dan?

Sjaak

hallo,

wat is een url? en die Fly/Drive reis is 11 dagen en als ik zelf zou gaan zou ik ongeveer 14 dagen gaan denk ik. Geen maandenlange reis dus. Gr

oh ok, bedankt voor de reactie, gewoon nieuwsgierigheid trouwens hoor…

Een url = een internetadres.

Sjaak
www.wereldrondreis.eu

Hey Karlijn,

Ik ben vorig jaar in mei 2,5 week geweest naar IJsland. Ben toen zonder reisorganisatie gegaan, had ook een auto gehuurd voor een dag of 10. Kon geen reisgenoot vinden dus weinig kosten te delen. Mijn totale kosten waren uiteindelijk op zo’n 2500 euro uitgekomen, heb toen hoofdzakelijk overnacht in hostels op een paar dagen kamperen na. Als je mijn lange nachten in reykjavik niet meerekend kan het zeker iets goedkoper :stuck_out_tongue:

Maar buiten dat het was fantastisch mooi! Ik kon in mei zo overal terecht zonder te boeken omdat het nog erg rustig was, in de zomer is dat anders dus daar moet je wel bij nadenken. Als je dan alleen gaat zou ik zeker een tent meenemen.

Walvissen spotten in Husavik in het noorden is erg gaaf :slight_smile:

Denk misschien heb je wat aan deze info :), als je nog meer wil weten, mail me gerust

groeten Sander

Hoi,

Je kunt ook eens kijken op de site van Askja reizen, ben ik vorig jaar met mee geweest op een groepsreis en is super goed bevallen.

De kosten vielen ook erg mee aangezien je verbleef in goedkopere overnachtingsplekken.

Ik heb de zwerftocht door IJsland gemaakt, echt super, je ziet bijna het gehele land en krijgt een erg goede indruk.

Succes
Kim

Ik heb net vanochtend de 13-daagse reis “Dwars door IJsland” geboekt bij Askja voor de periode van 18 t/m 30 juli.
Kosten € 1895,- (Excl. maaltijden ca. € 165,-)

Het minimaal aantal deelnemers is 12 en er hebben tot nu toe 8 personen geboekt.
Zijn er nog meer mensen die interesse hebben in IJsland?
Ik zou zeggen, dit lijkt me een fantastische reis…:hihi:
Ze hebben me toegezegd dat de reis bij 10 deelnemers ook al door zou gaan, dus ze hebben nog in elk geval 2 deelnemers nodig.

Zijn er toevallig ook mensen die dezelfde reis al hebben geboekt…?!

Auto huren is in ijsland kilometer vrij. Ook betaal je geen borg. voor 4 dagen was ik wel 260 euro kwijt, incl. peut. 1600 km gereden. Succes Karlijn, het is echt een fantastisch land!!

Hai karlijn!

Ben je nog steeds van plan om naar ijsland te gaan? Zo ja, hoe gaat het met je zoektocht naar een reisgenoot? Ik denk er zelf namelijk ook over na om deze zomer (augustus) naar ijsland te gaan. Ben al een tijdje aan het rondspeuren op sites als askja etc. De zwerfreis lijkt mij super! Ik ben 19 jaar en woonachtig in groningen. Ik ben erg benieuwd hoe jouw plannen ervoor staan en hoor graag van je.

Groetjes Marjanne