Iets unieks in en rond Cusco?!?!

Wij hebben tijdens ons verblijf 2 voor ons unieke ervaringen beleefd.

We hebben als vrijwilliger een aantal uur promotiewerk gedaan en afgewassen voor cafe The Meeting Place op plaza San Blas. De eigenaar, Scott uit de VS, geeft de winst aan 3 projecten in Peru m.b.t. kinderen. Je kan vanaf November daar ook terecht voor Spaanse les, of dus als vrijwilliger aan de slag of gewoon een lekker bakje koffie drinken met een overheerlijke wafel. ( www.themeetingplacecusco.com of [EMAIL=“cuscoscott@gmail.com”]cuscoscott@gmail.com )

Verder hebben wij onze Salkantay trek naar Machu Picchu uitgebreid met een dagje bij een lokale koffieboer. Na de lunch op dag 3 zijn we naar de koffieboer gegaan, hebben we meegeholpen en gekeken met het koken, koffiebonen geplukt, heerlijk gegeten, overnacht in een lodge naast de boerderij en in de middag via Hydro Electrica met de trein naar Aguas Calientes om weer aan te sluiten bij de groep. Het is eigenlijk wel een must om Spaans te spreken om zo deze unieke ervaring goed te ervaren. Je zou dit ook kunnen doen met de Inca Jungle trail van 4 dagen. Lijkt het je wat, dan zou je contact kunnen opnemen met Geert van Weert, een nederlander die in Cusco werkt voor aan NGO project voor koffieboeren ( [EMAIL=“gvanweert@gmail.com”]gvanweert@gmail.com ).

Ik heb geen enkel belang bij deze informatie, dan alleen overige reizigers ook de gelegenheid te geven eens iets anders te doen.

Grt, RICHARD

1 like

Goede en interessante informatie. Dit soort ervaringen buiten het platgetreden pad zijn vaak de krenten in de pap van de reis. Leuk om te lezen.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Tof!

Dank je voor de tip!

Ik ben zelf in Peru geboren, nl vader en een peruaanse moeder. Ik ben in the jungle geboren. Ik vind Peru nog steeds een van de mooiste landen ter wereld - ben zelf in 29 landen geweest- alleen Lima vind ik een verschrikkelijke lelijke en gevaarlijke stad.
Ik wil je bedanken dat je extra informatie geeft over productieve bezigheden in én voor dit land.

Nou, nou, Jibby, daar schrik ik van! Ik heb tot nu toe zo bij elkaar meer dan vijf jaar in diverse wijken van Lima doorgebracht en ik vind het wel meevallen. Lima is zeker niet de mooiste of veiligste stad van de wereld. Dat niet. Maar mijn ervaring is dat de reizigers die een of meer dagen Lima bezoeken bij vertrek zeggen dat ze onverwacht mooie en interessante dingen gezien hebben, zich niet onveilig gevoeld hebben, en dat Lima hen een stuk beter beviel dan ze hadden verwacht.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/