Excursies Cusco

Hallo Allemaal,

Ik ga in Oktober minimaal 3 weken naar Peru met het andere reizen. Ik kan mijn ticket tot twee maanden daarna verlengen, dus ik vroeg me af of jullie tips hebben over mooie plekken in Peru? Ook vroeg ik me af of het in Cusco zelf mogelijk is om excursies te boeken voor 1 of 2 dagen. Machu Picchu ga ik sowieso bekijken. Bedankt alvast!

Groetjes,
Nikki

He Nikki,

Cusco is sowieso al een geweldige stad. Ik zit er nu twee weken en ik ben er helemaal fan van. Het stikt hier van de bureaus die excursies van 1 of twee dagen regelen. Je kunt ook zelf goed met de bus naar verschillende steden gaan, zoals Pisac en Calca. Machu Pichu kun je hier ook ter plekke boeken. En natuurlijk zijn er heel veel plekken waar ruines te bezoeken zijn. Ga ook vooral over de markten lopen buiten het centrum, zoals die in Molino. De toeristen komen er normaal niet, maar het is er veilig en je kunt er het echte leven van Peru zien. Ik woon zelf vlakbij deze buurt en ik geniet er volop van.
Veel plezier alvast en als je meer informatie wilt, kun je me mailen op [EMAIL=“ingridterpstra@hotmail.com”]ingridterpstra@hotmail.com. Ik zit in Cuzco tot ergens in juli en misschien ook nog in augustus.

Hoi Nikki,

Ik heb afgelopen april een rondreis Peru gedaan (met Fox). Super mooi land! Na machu Pichu vond ik de Colca Canyon echt super mooi. Deze schijnt genomineerd te zijn bij de laatste 200 natuurschoonheden (tenminste dat werd me verteld). Dus zeker heen gaan! Verder moet je de Nazca-lijnen bezoeken, want het kan niet zo zijn dat je die overslaat in Peru.

Groetjes Martijn en veel plezier alvast!

He Ingrid,

Woon je daar of ben je met vakantie?

Groet,
Sparco

He,

Ik ben totaal voor 5 maanden in Peru. Ik heb kamer in een appartement in Cuzco en zit nu alweer drie weken in Santa Teresa (vlakbij Machu Picchu). Daar ben ik vrijwilligerswerk aan het organiseren op het gebied van het geven van engelse les.
De komende weken ga ik reizen en daarna wil ik weer terugkeren naar Santa Teresa in augustus. Het is echt een heerlijke plek! Cuzco is erg gaaf, maar het klimaat is hier lekkerder.

Groetjes Ingrid

Er zijn heel veel mooie plekken in Peru. Je kunt je tijd (inclusief de extra maanden) heel makkelijk vol maken in het Zuiden. In en rond Cusco is al heel veel te doen, en verder de bekende route, via Puno, Arequipa enzo weer terug naar Lima.

Ik woon zelf in het Noorden http://www.celendinperu.com. Daar is ook van alles te zien, vanaf de kust (Trujillo) verder het binnenland in. Erg mooi, traditioneel en veel minder toeristisch. Het nadeel is dat er minder standaard excursies aangeboden worden. Mocht je meer info of details willen, mail me dan gerust.

Goede reis!

Er zijn sowieso 2 standaardtripjes te krijgen in Cusco:

  • hele dag met de bus naar die dorpjes in Valle Sagrado
  • halve dag naar Inca dingen in en rond Cusco (oa Saqsayhuayan…ongetwijfeld verkeerd gespeld :-)).

Dank je wel voor alle tips:). Is er iemand naar Manu geweest? Zo ja, is dit aan te raden? En met welke organisatie zijn jullie geweest??
Bedankt,

Groetjes,
Nikki

Manu is wel duur hoor. Mocht je nog even de grens overgaan richting Bolivia dan kan je daar het Madidi park bezoeken. Dat is nagenoeg gelijk aan Manu maar veel goedkoper.

Klopt. Ik neem aan dat Dribbel Rurrenabaque bedoelt.

Volop mooie plekken in Peru. Waar ben je naar op zoek? Wat voor dingen vind je leuk?
Je kunt zelf al een hoop lezen in reisgidsen en op internet.

Sorry, vage vraag > vaag antwoord…

Raften op de Apurimac rivier is fantastisch. De 2de beste raftplek ter wereld.