Volgende week vrijdag vertrek in met mijn vriendin naar Chiang Rai (via Bangkok) voor een 3weekse reis door Laos, eindigend in Vientiane.
Na de lange heenvlucht willen we eerst een paar dagen relaxen en dat doen we in het Naga Hill Resort in Chiang Rai. Ik heb al begrepen dat de stad zelf niet zo boeiend is, maar de omgeving wel erg mooi.
Iemand goede tips voor things to do & see in en rond Chiang Rai? Dorpjes te bezoeken, wandelingen te maken, goede restaurants/bars, etc?
De avondmarkt is leuk om even over heen te lopen en wat te eten en drinken. Van alles te koop tegen meer dan schappelijke prijzen. Zin in meer westers voor een keertje met glaasje wijn erbij. Duurder maar nog steeds goedkoop is het Italiaanse restaurant in de hoofdstraat vlak bij de markt en busstation.
Leuk tripje buiten Chiang Rai is naar de Witte tempel. Gebouwd door Thaise kunstenaar met Salvador Dahli achtige trekjes maar wel leuk om te zien.
Verder vind ik Chang Khon een leuk slaperig stadje aaan de Mekong. Het River View Hotel heeft een mooi uitzicht over de rivier en loop je een stukje langs de boulevard dan zie je links een restaurant ( trapjes op) met voortreffelijk Thais eten.