Heeft iemand nog leuke tips voor Chiang Rai. We zijn er ongeveer 3 dagen.
Zeker eens de witte tempel gaan bezoeken!
Je kan een fiets of brommer huren om hierheen (en rondom CR) te rijden, of je neemt gewoon een songtaauw (soort klein taxi-busje)…
De nightmarket in Chiang Rai is heel gezellig en heeft een goede foodcourt (er zijn er twee, eentje voor de toeristen en eentje dat meer op de Thai is gericht- wij vonden deze laatste veel beter)
Als je er in het weekend bent, kan je ook naar de weekendmarket gaan (loopt van de grote klok naar het Hilltribe-museum). Heel gezellig, kraampjes, dans, muziek, eten, eten, en nog eens eten.:biggrin:
Lekker klein dimsumplaatsje vind je schuin over ‘The Old Dutch’, heerlijke Northern Style Curry kan je eten in een zaakje in het begin rechts in Th Jet Yot. In dezelfde straat zo’n 100 meter verder zit een supergezellig barretje uitgebaat door de liefste mensen die we op onze reis leerden kennen: de Cat Bar. Elke avond vanaf 10 uur begint de uitbater aan een jamsessie met wat vrienden… ‘Jam with Sem’
Ook het Hilltribe-museum vonden wij wel interessant (doch klein, geen daguitstap, zeg maar
). Ook onder het Hilltribe-museum kan je lekker eten in het ‘Cabbage and Condoms’- restaurant.
Alvast veel plezier, Chiang Rai is echt de moeite!
Grts,
Jelle
Foto’s van ons verblijf in CR vind je op m’n profielpagina: http://www.wereldwijzer.nl/jellebowski/albums/thailand-september-2010-chiang-rai
Je kan ook een dagtochtje in de omgeving van CR boeken bij een locale gids. Hebben wij gedaan en dat is ons heel goed bevallen!
Site van Jimmy (onze gids- Heel toffe kerel): http://www.viptravel07.com/chiangrai/engvipmain.html, maar er zijn er meerdere.
30 km ten zuiden van Chiang Rai stad langs route 1211 ligt de 70meter hoge waterval,namelijk de "Khun Kon"oftewel Tat Mok waterval.Men heeft hier mooie wandelpaden.
Zoals Jelle al ter voeren heeft gemeld,is het bezoeken van de “witte tempel” in Chiangrai ook de moeite waard.
Ik had nog een paar filmpjes over deze beroemde tempel geplaatst in het subforum van het Thailandforum.
Hieronder de link aanklikken
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89943
gegroet:georgessiam.
Jaaaaa,
De tips van Jelle en Georges (Witte Tempel en Khun Korn waterval) heb ik met een gecharterde minibus gedaan, het busje zou 1500 baht moeten kosten, ongeacht de hoeveelheid personen.
Bij de ingang van de witte tempel staat een bord dat er geen toeristen worden toegelaten die niet met een groep (en leiding) zijn.
Ik kwam er achter toen ik er weer uit was. (!)
Ik denk dat ze een beetje kijken naar je uiterlijk en toestand, dus zal het (denk ik) gelden voor kroegtijgers (misschien wel van de Cat Bar ?)die nog een stuk in hun kraag hebben zitten.:slywink:
Hans.
Idd, wij mochten ook zo binnen. Gewoon even vriendelijk vragen of het geen probleem is aan de ingang.
Ik zou vb. niet aanraden om er met een fles bier in de hand te komen aanwaggelen, maar ik vermoed toch al dat jullie dit niet van plan waren… ![]()
Je had het toch niet over mij, hé Hans??? lol2lol2lol2
Hey mannen
Bedankt voor de tips. Hebben jullie misschien ook nog een leuk adres van een guesthouse in Chiang Mai en Chiang Rai?
Groet
Marjolijn
In Chiang Mai vonden wij Gap’s guesthouse heerlijk. Groene rustige tuin, mooi ingerichte kamer en fantastisch vers veggie restaurantje op het terrein.
In Chiang Rai sliepen wij in het Baan Bua Guesthouse. Zeer centraal en toch rustig (alles rond een ruime tuin gelegen). Wel zeer basic, maar ok en goedkoop.:chin:
Ow nog vergeten: als je echt basic-backpacking zoekt in Chiang Mai, wel heel gezellig met een levendig sfeertje: Julie’s guesthouse. Wel best op voorhand eens bellen, ze zijn de ‘pick’ van de LP dus ze zitten vaak vol.
Hallo
Hebben er in een aantal gezeten in Rai en de beste vonden wij baan bua Homestay niet te verwarren met bua guesthouse .
Ze zitten net voorbij de tempel aan de rechterkant
Ik zie dat The Old Dutch te koop staat. Voor 6 miljoen bth kun je beginnen!
hmmm… Ik zou het the old Belgian kunnen noemen…lol2
Ben wel een paar keer in Cnr geweest maar nooit binnengestapt in de Old Dutch!!
Is er iets bijzonder aan deze pub?
Vreselijk duur en ongezellig. Dat vond ik er bijzonder aan :lol:
Kan ik alleen bevestigen… Niet gezellig en duur. Wel een prime location.
Moest ik het kapitaal hebben, zou ik er wel iets van kunnen maken, denk ik ![]()