Hallo, binnenkort vertrek ik voor een reis van 9 maanden, eerst naar NZ, vervolgens vlieg ik via OZ naar Maleisie (kuala lumpur) en heb dan 5 maanden om de volgende landen te bezoeken: maleisie, thailand, laos, cambodja en vietnam (eventueel andere landen?)…
Aangezien ik niet goed van te voren kan bepalen waar ik heen wil, heeft iemand tips qua route ook ivm weersomstandigheden?
Op 9 maart kom ik in Maleisie aan en vertrek 9 aug weer vanuit Bangkok…iemand leuke ideeen?
Ik was zelf in okt/nov/dec vorig jaar in Laos en Cambodja, dus over weersomstandigheden in de periode dat jij gaat weet ik helaas niet zoveel. Maar geloof me, ik heb ook een paar flinke buien op m´n dak gehad, maar zelfs dat kan echt leuk zijn. Als je maar relaxt blijft en de humor ervan kan inzien. Ik had bijv. een fiets gehuurd in Cambodja (Siem Reap) om op bijzondere plekken buiten de stad te raken: erg leuk idee trouwens, want iedereen is zo vriendelijk dat je altijd de weg terug vindt met hulp van Cambodjanen en je komt zóveel mooie onverwachte plekken tegen. Halfin mijn fietstocht kwam de regen met bakken uit de hemel, maar overal werd mij een droge plek aangeboden in de kleine Cambodjaanse huisjes: geweldig toch om zo andere mensen te ontmoeten!
Laos en Cambodja vind ik persoonlijk erg leuk. Vooral als je van rust houdt en de niet al te toeristische plekken wilt opzoeken zijn er genoeg mogelijkheden! Uiteraard nadat je ook Angkor Wat en Luang Prabang hebt bezocht, want dat hoort erbij :). De bergdorpjes van Noord-laos zijn erg relaxed, redelijk bereikbaar per bus, je wordt zeker niet onder de voet gelopen door toeristen, en de mensen dragen er allerlei bijzondere kledingstijlen. Ook in Cambodja zijn deze plekken te vinden, als je dat leuk zou vinden (vooral in het oosten: vormt een leuke afwisseling met Siem Reap, het drukke uitlaatgasserige Phnom Penh, en bijv. kustplaatsjes als Sihanoukville of Kep).
En uiteraard kun je in Thailand weer je hart ophalen met feesten, strand (zuiden) en wat drukkere plaatsen!