Iemand ervaring met Simon Tours?

Hoi,

Ik ga in oktober naar Gambia en heb via internet Simon Tours ontdekt. Ze bieden precies aan wat wij willen maar kan nergens iets over hen vinden (anders dan hun eigen website) iemand ervaring met hen?

http://www.westeinder.net/Gambia/Gambia_vakantie_Gambia-excursies.html

Hallo

Simon is erg goed en betrouwbaar.
Lees maar eens de reacties in het gastenboek van mensen die gebruik gemaakt hebben van zijn diensten.

Veel plezier in The smiling Coast.

http://www.westeinder.net/Gambia

Ben inmiddels geweest en Simon was perfect! Had alles goed geregeld en was erg vriendelijk en behulpsaam. Mocht je dus opzoek zijn naar een prive gids voor de zelfde prijzen als een uitstapje met arke of oad (of meer van dat soort) dan kan ik hem zeker aanbevelen!

1 like

Simon Tours heeft nu een eigen domeinnaam met website:

Een aanrader! Lees eens de reacties in zijn gastenboek, dat zegt genoeg!

Volgens mij is Simon tours bezig overal nu reclame te maken (op meerdere prikborden), maar als zij een privégids aanbieden voor dezelfde prijs als nederlandse touroperators, dan zijn ze wel flink prijzig.
Dat kan wel goedkoper en dan heb je ook een eigen gids. Ik houd het daar dan dus ook maar bij, als ik al een gids nodig heb.

Bij de grote touroperators zit je wel met een bus vol. Met een privé gids kan je doen en laten wat je wilt. En niet iedereen mag zich gids noemen in Gambia, let daar wel op als je met iemand op pad gaat.

Oké, maar ik heb het niet over die grote touroperators, waar ik dan mee op pad zou gaan. Want daar ga ik ook niet mee hoor, die zijn mij veel te duur! En dus dan Simon Tours ook, als die die prijs hanteren.
Er zijn genoeg erkende gambiaanse gidsen (en ik weet dat velen zich gids noemen en dat niet zijn) en dan betaal ik toch echt niet de europese prijzen. Dat bedoelde ik meer.
Natuurlijk moet je niet met de eerste de beste ‘gids’ meegaan, maar met een beetje vragen kom je ook een heel eind. En die gidsen zijn dan echt goedkoper en zeker goed. Ik kan je tenminste zo een paar doorgeven en hun prijzen liggen echt niet zo hoog.

Het ligt er ook aan met hoeveel personen je in een auto op pad gaat.
Ga je alleen of met 4 personen in een 4-wheel? En onderhandelen kan je ook met simon-tours.
Elke gids zal de hoofdprijs vragen en als je dat betaald, dan is dat je eigen keuze.
Simon is een erg goede gids waarmee je je meteen op je gemak voelt.
Hij gaat een stapje verder dat de doorsnee gidsen, zodat je meer van het echte Gambia ziet. De doosrnee gidsen bezoeken vaak alleen de toeristische attracties. Met Simon kan je ook overnachten in een compound, bv in Dongora Ba.
En ook met hem valt over de prijs te onderhandelen.

Op deze site staat een posting waar iedereen zijn of haar ervaring met gidsen kan weergeven.
Ik heb dit bewust voorgesteld toen, omdat er wildgroei dreigde en daardoor mensen afhaakten, omdat ze door de bomen het bos niet meer zagen.
Iedereen die met een gids in aanraking is gekomen en dat hier vermeldt heeft een goede ervaring.
Dus Simontours is echt niet zoveel beter als de anderen, maar jullie hebben óók een goede ervaring met een gids.
Door te overvoeren, want ook op andere sites zijn jullie hem aan het promoten, krijg ik in ieder geval het idee: DIE ZEKER NIET. Dus je bereikt bij mij het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.
Als hij nog niet bij de anderen staat, zet hem erbij en hou op met dit ongeremd promoten van een misschien voor jullie heel aardige man.
Ik weet niet hoe vaak jullie in Gambia zijn geweest, maar the Gambia bestaat bijna alleen maar uit mannen en vrouwen die héél aardig zijn en (bijna) alles voor je doen.

Als iemand gewoon goed is, waarom zou je dan niet mogen aanbevelen?

Daar is niemand op tegen.:cheer:
Wèl tegen het constant en overal promoten.:mad:
Dan streef je het doel echt voorbij!

neem eens een kijkje op deze site
http://gambiasafari.com/index.php

Veel goede info over het land en vakantie/vaccinatie info en wij zijn op safari geweest met gids Ablie en het was top! Goede site om je vakantie mee voor te bereiden!