Iemand ervaring met onderzoeksvisum?

Hallo allemaal,

Binnenkort vertrek ik voor 10 weken naar Bali. Ik heb al vernomen uit andere topics dat een visum (vanuit Den Haag) in eerste instantie verstrekt wordt voor 2 maanden. Dat betekent dat ik nog 2 weken tekort kom qua visum wanneer ik op Bali ben. Als ik het goed begrepen heb, moet ik voor deze twee weken naar het Immigratie Kantoor op Bali om dit te laten verlengen?

Ik weet nu alleen niet welk visum ik moet nemen… een studentenvisum? Of een sociaal-cultureel visum? Ik heb een sponsor aan de Universiteit die mij uitnodigt, alleen weet ik niet welke van deze twee ik moet nemen. Voordat ik het hem vraag (hij is nogal prestigieus en heeft het erg druk) wilde ik hier even vragen of iemand weet hoe/welk visum? En of ik niet in de problemen kom als ze erachter komen dat ik onderzoek doe, terwijl ik student zou zijn aan de Universiteit daar? Want ik meld me niet aan aan die universiteit, zij nodigen mij alleen uit. Het onderzoek doe ik als afstudeerfase voor een opleiding aan de universiteit in Nederland.

Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft! Groetjes

De meeste studenten die voor een periode korter dan 6 maanden naar Indonesie komen gebruiken daarvoor een sociaal - cultureel visum. Alleen zij die langer dan 6 maanden in Indonesie gaan studeren - en werkelijk aan een universiteit of hogeschool staan ingeschreven - doen de (grote) moeite om aan een echt studenten-visum te komen dat geldig is zolang als de studie duurt.