Nou ga ik volgend jaar naar amerika om me vader op te zoeken na 24j, ik ben zelf 25 anyway…
Hij woont in LA maar omdat ik echt gek ben van amerika ben ik van plan om in het oosten te landen, Atlanta ofzo en mezelf vandaar te liften naar LA.
Iemand ervaring ermee?
Of weet iemand of het mogelijk is om een auto te huren om naar het westen te gaan en em daar in te leveren.
Busreizen is geen optie want heb een hekel aan bussen
Liften is af te raden, het is verboden en de politie is er minder aardig voor lifters dan hier in Nederland. Je zou kunnen overwegen om met de trein te gaan of inderdaad een auto te huren. Het is mogelijk om een auto in de ene plaats op te halen en in de andere in te leveren, maar je hebt dan wel te maken met drop off kosten, die een paar honderd dollar kunnen worden.
hoi,
ik zou liften ook echt afraden, ik woon in de VS en naast wat mrjn zegt nemen ze ook echt veel minder snel mensen mee. De trein is duur, een auto huren en ergens anders weer neer zetten is altijd mogelijk. Wat eventueel ook zou kunnen (is wel liften) is met vrachtwagen chauffeurs meerijden. Hier rijden die echt enorme afstanden, als je bv in Atlanta landt vraag je naar een truckstop en vraag je ff rond…als het niet gaat huur je een auto!
Liften is inderdaad een sterke afrader.
Het is ook nog altijd een mogelijkheid om met de Greyhound van Atlanta naar LA te reizen. De kosten voor deze reis vallen over het algemeen wel mee. Het enige nadeel is dat je heel veel in de Greyhound zit, vaak moet overstappen en weinig slaap krijgt.
Voordeel is dat het relatief goedkoop is en je krijgt nog iets te zien van het Amerikaanse landschap.