Iemand ervaring met het starten van een zaak of een huis kopen in Colombia ?

Beste mensen,

Ik wilde even vragen als er mensen zijn die ervaring hebben met het starten van een zaak in Colombia, of die misschien al hebben gekeken voor een huis te kopen ?

Hoe zit het met papierwerk, mogelijkheden, vergunningen etc. ?

Dit mag ook nog van andere omliggende landen zijn. Als iemand hier verhalen of ervaringen wilt delen.

Alvast bedankt,
Groeten

Marc

Hier heb ik zeker wat aan !
Bedankt !

Ja heb ik meermaals gedaan. Gewoonweg met paspoort bij de notaris en klaar ios kees. Probleem is het geld daar rkijgen en kunnen verantwoorden. Je hebt bijna een brief van een erkende notaris in belgië nodig die zegt dat je op en transactie x winst hebt gedaan vertaald en door het ministerie van buitenlandse zaken geapostilleerd of je hebt problemen om je geld dara binnen tekrijgen. Eerst je geld verantwoorden en paierwerk binnendoen bij Bancolombia, dan pas geld sturen anders dikke mizerie. Ook moet je dit declareren op het ministerie van butenlandse zaken in Bogota als investering zodat je later ook je geld eventueel met winst zou kunnen mee terugnemen anders gaat dat niet. Ze zijn bang van witwaspraktijken dus je moet je witte pootje laten zien aan de deur !

Zaak starten is klaar op een dag, naar de Chamber of Commerce dan naar de DIAn (belastingsdienst) om je als zelfstandige te laten registreren en klaar is kees.

Bedankt Peter ! Hier heb ik zeker wat aan !
Wellicht bij het einde van dit jaar zijn we op pad :wink:

Ik heb ook aan bloeiende zaak (restaurant) te koop in Marinilla, halfuurtje van Medellin. Redirecting...

Hoi,Hola Marc

Ik zie je bericht pas…wil je iets gaan doen met GD in Colombia? neem contact met me op als je wilt! (colombiatropical@hotmail.com) Gr Fernandi

Geen enkel probleem! We zijn ons nog aan het voorbereiden en hebben nog zo’n 6a8 maanden voor vertrek. Ik ga je zeker mailen. Bedankt !!!