Iemand ervaring met een telepass en viacard

Wij gaan voor het eerst met de auto op vakantie richting de franse alpen en een weekje gardameer.
heeft er iemand ervaring met de telepass en viacard voor de tolwegen in Italie…
Of is een creditcard makkelijker…

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen…

Groetjes

Voor een telepass heb je een italiaanse Partita Iva nodig.
Het snelste gaat het betalen met een creditcard, vooral in het hoogseizoen.
Met een viacard heb ik geen ervaring.

Gewoon betalen met creditcard.Gaat heel snel en gemakkelijk,dus als je die hebt kun je j e de moeite besparen om een ander pas te kopen.Volgens mij is telepass ook voor langere periodes (1 jaar ) en niet voor toeristen.
Met creditcard hoef je dus ook niet in de ellenlange rijen voor de tolpoorten te staan, en daar gaar het je om denk ik

bedankt voor jullie reacties…

We reizen in de laatste twee weken van mei dus in het hoogseizoen zitten we niet (gelukkig)
Helaas ben ik niet in het bezit van een creditcard maar begrijp dat dit wel de makkelijkste oplossing is…

Als je niet in het hoogseizoen reist en niet in de spits kun je toch gewoon tolkaarten betalen aan het loket?!

Het is onze eerste keer met de auto op vakantie dus wil gewoon weten wat de makkelijkste weg is.
natuurlijk weet ik dat je tolkaarten kunt betalen aan de poort,maar wil gewoon niet teveel tijd kwijt zijn hieraan…aangezien we nogal wat tegenkomen waar we niet omheen kunnen.
Ik zal even verder kijken op internet er staat nl heel veel op,maar was wel benieuwd of er iemand ervaring had met mijn gestartte topic over de telepass en viacard.

Voor diegenen die Italie alleen voor de vakantie bezoeken heeft een Telepass geen zin, daar je daarvoor namelijk een abbonement moet hebben en dus vaste kosten ook al gebruik je hem niet. Je betaald ong 1,24 euro per maand een wordt van je (Italiaanse) bankrekening afgeschreven en natuurlijk ook de gemaakte tolkosten worden dan automatisch elke maand van de bankrekening afgeschreven.
Ook voor de Viacard heb je een italiaanse bankrekening nodig. Bv bij mijn italiaanse bankpas zit een viacard inbegrepen. Telepass en Viacard heeft voor buitenlanders dus geen zin.
Dus als je snel wilt betalen gewoon je creditcard gebruiken.
Maar goed ook met een telepass sta je in de file hoor, want als de file behoorlijk lang is moet je toch nog wachten voordat de snelweg zich opsplitst met de banen voor telepass en viacard, dus dat doorrijden met telepass is nogal relatief bij lange files…