Iemand ervaring met China Airlines?

Mijn dochter vliegt morgen met China Airlines (via Bangkok naar Taipei en na een aantal uren wachten door naar Sydney)
Wij vinden het erg onduidelijk hoe het nou zit met de hoeveelheid handbagage.
Op de site van China Airlines staat 7 kg (naast je 30 kg ruimbagage) maar van Australian Backpackers heeft ze een mail waarin wordt gesproken over 5 kg. Ook zien we langskomen 1 stuk handbagage en 1 accessoire. Is dat dan bijv. je laptop die dan buiten het ‘gewicht’ valt?
Wij komen er niet helemaal uit. Heb al mail gestuurd naar CA maar ja, die zijn pas morgen om 9 uur bereikbaar.

Gerda

Volgens mij kun je het beste het laagste gewicht aanhouden, die 2 kilo die ze niet als handbagage mee kan krijgen kunnen dan in de ruimbagage. De accssoire worden meestal als apart onderdeel gezien maar valt wel binnen het maximum gewicht.

succes, als je meer wilt weten vraag maar.

1 like

Ik had trouwens maandagochtend nog even gebeld met China Airlines en het is toch echt 7 kg.
Op mijn vraag waarom bij Australian Backpackers dan over 5 kg zou worden gesproken had zij ook geen antwoord.
Ze kon hooguit verzinnen dat de ervaring leert dan men vaak te veel meeneemt en als dat hier dan het geval is zit je toch nog binnen de marge.
Nou ja, het zal wel.
Dochterlief is vertrokken met exact 30 kg ruimbagage en 6,5 kg handbagage. Laptop is natuurlijk al aardig wat gewicht en op dit moment moet ze nog 1,5 uur vliegen en landt dan in Sydney.

30 kg !!! laat haar eens nakijken na de vacantie wat ze daar allemaal van heeft gebruikt !