Ik ga misschien 23 december een Italiaanse avond organiseren met 15 vrienden. We hebben een gezellige ruimte en een keuken en ik heb al wat dingen bedacht (met zn allen pizza bakken en gezellig eten in italiaanse sfeer met muziek, wijn en tiramisù), maar heeft iemand nog een origineel idee voor een Italiaanse avond?!?!!? Iets wat we na het eten zouden kunnen doen, een spel of zo?
zou leuk zijn, bedankt!!!
groetjes veronica
Ha, ha daar vraag je me wat. Ik zou flink wat Italianen uitnodigen (bijv. die pas in Nederland zijn en geen woord Nederlands spreken): na het diner…
zou ik dan de ‘huisregel’ invoeren: alle discussies in het Italiaans
haha was het maar waar! dat lijkt me helemaal geweldig
helaas zij het allemaal nuchtere hollanders… of zullen ze na wat amaretto wat minder nuchter zijn en spontaan in het italiaans gaan brabbelen? ik ga het proberen!
Amaretto met appelsap drinken!
Wijn met cola mixen!
Veel te veel eten (6 verschillende pasta’s) en vooral vetvetvetvetvet
en op de sla zitten klodders olijfolie niet te houden
overigens eten ze vaak met hun handen, hebben geen manieren
enne kunnen ze geen vlees klaarmaken
haha dat is mijn ervaring na 2 maanden elke avond met 10 italianen gegeten te hebben!
hahahahahaha zo erg is het toch ook weer niet? ze smakken wel hè! maar met de handen eten??
wijn met cola, is dat lekker? brrr ik krijg er nu al de rillingen van :S
ik ben wel nieuwschierig, wat heb je 2 maanden in Italië gedaan? Ik ben er geboren en heb er 12 jaar gewoond, maar misschien zijn ze in het noorden net iets gemanierder ![]()
In elk geval bedankt voor je reactie! (die avond doe ik pas later dus het komt nog goed van pas)
ciao ciao!
ik heb een vriend, die italiaanse zanger is en italiaanse comedy man.
Die is geweldig goed, hij woont wel in België, maar is echt geweldig.
wat leuk is bij jullie omdat jullie maar met een kleine groep zijn, dat hij langs komt en foto’s trekt. Hij komt binnen als italiaanse fotograaf en heeft kaders en gadgeds bij om de mensen te verkleden en daar worden dan foto’s van getrokken, natuurlijk allemaal in het italiaans.
je moet maar eens zien op zijn website www.davyvalerio.be
misschien iets voor jullie
groetjes Serena