Op zoek naar meer informatie over Djerba vond ik dit forum. Er staat al veel informatie in waarvoor hartelijk dank. Ik zal mijn situatie iets uitleggen zodat jullie wat gegevens hebben om mee te werken als jullie mij advies zouden willen geven.
Op 12 november gaan mijn vriendin en ik trouwen. We willen daarna een weekje op huwelijksreis. Wij zijn beiden student en hebben dus niet al te veel geld. Er moet dus een goede balans gevonden worden tussen goed en goedkoop. Ik heb lovende verhalen gehoord over hotel Karthago en ik heb het idee dat dit nog een goed te betalen hotel is.
Via de site van Neckermann heb ik gezien dat er op zaterdag 13 november gevlogen kan worden naar Djerba. De vertrektijd is 16:00 dus dat is een geschikt moment om alle beslommeringen achter ons te laten.
Nu heb ik de volgende vragen:
We zoeken een lekker warme bestemming, voldoet Djerba daaraan in November? (Is er sowieso wel wat te beleven in November)
We zoeken rust, met toch wel de mogelijkheid om zo nu en dan wat andere “cultuur” op te snuiven. Is Djerba dan wel aantrekkelijk of moeten we het meer hebben van de rust?
Is Neckermann een goed reisbureau om mee in zee te gaan voor Djerba of hebben jullie betere ervaringen met andere reisbureau’s?
Uitgaande van de goed/goedkoop balans: zijn er nog andere hotels die jullie aan zouden kunnen raden? (Wij denken zelf aan All Inclusive of is een andere vorm aan te raden op Djerba?)
Weten jullie zo of er rond November last-minutes zijn richting Djerba of kunnen we beter voor de vroegboekkorting gaan?
Goed, het zijn best veel vragen merk ik wel weer. Ik hoop dat ik niet vervelend overkom. Als jullie mij zouden kunnen helpen met deze vragen of misschien met nog andere tips dan zouden jullie mij heel blij maken. Iedere hulp om er een fantastische huwelijksreis van te maken wordt geweldig gewaardeerd
Heleboel vragen dus ook een heleboel antwoorden. Zelf kom ik al jaren een aantal keren per jaar op Djerba en ken het inmiddels als mijn broekzak.
Hotel Karthago is inderdaad een goed hotel dus daar zit je goed mee maar er zijn inderdaad genoeg andere hotels die goed zijn, het ligt er een beetje aan bij wie je boekt.
Ik weet niet wat je onder lekker warm verstaat, het is goed weer in nov. op Djerba maar niet zo heet als in de zomer. Ik was er vorig jaar eind nov en had gemiddels 25 graden. Het is wel een goede tijd om wat excursies te maken, je zit vlak bij de Sahara. Daar kun je geweldige excursies maken naar o.a. de berberdorpen, de oases de ondergrondse woningen e.d en natuurlijk kun je een tochtje op een kameel maken door de Sahara. Maar ook op Djerba kun je genoeg zien en ontdekken. Rust vind je zeer zeker op Djerba maar verwacht geen boulevards met terrasjes want dat vind je niet op Djerba en dat willen we graag zo houden. Er zijn wel een paar gezellige stadjes met terrasjes en eettentjes en in Houmt Souk de souks die je dan niet mag missen.
Neckerman is een goed reisburo om mee in zee te gaan, de hostess die je daar aantreft weet waar ze het over heeft.
All-In is erg makkelijk, je kunt de hele dag drinken en als je dat apart moet betalen loopt dat toch lekker op. Er zjn meestal wel lastminutes of promo’s te vinden maar dan zul je via Brussel of Dusseldorf moeten gaan. Als dat tot je mogelijkheden behoort dan mail even dan stuur ik je een paar sites. Ik hoop dat je zo een beetje meer weet en anders even mailen.
Ook kun je even kijken op de Djerba Groep, daar vind je ook veel foto’s en andere tips van mesne die er al jaren komen.
Hartelijk dank voor je informatie. De temperatuur in november is voor mij prima, niet te warm maar ook zeker niet koud. Het is mooi dat Karthago een goede optie is. Bij Neckermann zag ik nog een ander (goedkoper) hotel genaamd Homère. Ik heb daarover in dit forum en op de djerbagroep niets kunnen vinden. Weet jij of iemand anders misschien iets meer van dat hotel?
Wat betreft over vliegen over Dusseldorf: dat is zeker mogelijk voor ons. Ik heb je daarover ook een mailtje gestuurd maar ik weet niet of die is aangekomen.
In ieder geval bedankt voor de geboden informatie!
Ikzelf zou niet kiezen voor Homere, en de reacties die ik krijg zijn ook niet altijd even goed.
Karthago is stukken beter, maar misschien kun je ook eens in de gids kijken van Azur-reizen alleen hebben die weer geen Nederladstalige reisleiding.
Als je vanuit Brussel kunt vertrekken hebben de Belgisch teouroperators Jetair en Thomas Cook best wel leuke hotels met een All-inn formule. Ook Mediterra heeft leuke hotels maar dat is weer moeilijk te boeken vanuit Nederland.
Via Dusseldorg kun je bijv. met thomascook.de of de duitse neckermann, dat wil nog wel een in prijs verschillen.
Ik zal ook wel even op jacht gaan en wat sites hier neer zetten.
nou ik zou karthago op djerba aan niemand aanraden , wij zijn net 1dag terug , en zitten nog om het uur op de pot , want van het eten wordt je daar zeer ziek ,
en een glaasje sinaasappelsap moesten we nog 2dinar (1.5euro) betalen bij het ontbijt , waar is dan het all inclusive ???
reken niet op lekkere coctails want dat is allemaal tegen betaling ,
alleen vodka, wisky ,bier , fris, wijnen , zitten het all inclusive,
en daar ken je geen coctail van maken
Je bent de eerste die ik hoor klagen over het eten daar.
Ik kan dat van een afstand niet bekijken hoe het er nu is maar de keren dat ik er heb gegeten was het gewoon hartstikke goed.
Ben je niet ziek geworden van iets anders??? Diearee ligt meestal niet aan het voedsel maar aan de manier waarop je eet en vooral wat en hoe je drinkt
Wat betreft je glaasje sinaasappelsap, ja dat vind ik ook raar en ik had dat ook niet geaccepteerd als het normaal bij het ontbijt wordt geserveerd…
Coctails zitten meestal niet in de all-inn formule evenals buitenlandse alcoholisch drankjes, maar er wordt meestal duidelijk aangegeven in de reisgidsen wat wel en wat niet onder de all-inn formule valt.