Deze zomer willen ik en mijn vriend op huwelijksreis naar Kenia en Zanzibar. We willen graag een combinatie van safari, cultuur en relaxen op het strand van Zanzibar. Normaal gesproken gaan wij altijd backpacken. Dat vinden we een heerlijke manier van reizen, maar op Zanzibar willen we nu wel wat meer (betaalbare) luxe. Qua tijd hebben we 2-4 weken, afhankelijk wat de moeite waard is.
Heeft iemand ideeën welke accomodatie te reserveren op Zanzibar?
Hoeveel tijd we nodig zouden hebben?
Aanraders voor een kleinschalige safari op de backpack-style?
Wel op Lamu: Banana House (niet direct aan zee, wel heel erg leuk) Forodhani House met het mooiste uitzicht, direct aan zee op een hoek van het eiland. Google maar eens, misschien vind je Lamu wel leuker :-))) (oh en ik heb geen aandelen hoor)
Robinsons place in de buurt van Paje. Heel goed betaalbaar (iets van 25USD pppn). Heeft natuurlijk niet de luxe van de grote hotels, maar de setting vond ik geweldig. Kamers in huisjes aan het strand. Geloof dat ze in 2011 een jaartje sabatical deden, maar van de zomer weer open. Website is nog niet helemaal klaar.
Ik ben vorig jaar vanuit Arusha naar Zanzibar gevlogen in 45 minuten; hoelang het vanuit Kenia duurt weet ik niet.
De vlucht werd uitgevoerd door Precision Air.
hahahaha, Forodhani House is van een vriendinnetje Heel duur, maar dan heb je ook wat en 't is toch een huwelijksreis ?
't Kan ook veel goedkoper hoor, in Lamu. In alle prijsklassen is iets te vinden. Forodhani hoort tot de duurste categorie zo’n beetje denk ik…