Wij vertrekken per 15 januari 2011 naar Curacao. Mijn man heeft een baan gekregen bij de Politie.
Wij zoeken nog een woning voor ons wanneer onze spullen aankomen (2 volwassenen,1 kind van 2 jaar) per feb/maart. We probere onder de ANG 1000,- te blijven omdat ik (nog) geen baan heb.
we hebben deze idd gezien en zijn stiekem wel een beetje verliefd.
Ik zag dat we bij jullie maar 3/4 van bemiddelingskosten betalen, dat scheelt allicht.
Maar dat én de borg én de huur tegelijk samen…we moeten even kijken of we dat wel gaan redden omdat we ook nog een goede auto moeten aanschaffen. maar we houden deze zeker in gedachten
Het is een vriendelijk aanbod van Robert, maar ik wil je toch adviseren om je niet direct vast te leggen, wacht gewoon af totdat je op het eiland bent. Is misschien ook een idee om eerst even alleen te gaan, dan wat te zoeken en vervolgens kom jij (met kind) wat later. Dat beperkt ook de kosten, want geloof me, je kunt er in 1 of 2 weken gewoon een maand huur doorjassen wanneer je met huurauto’s, dure appartementen etc in de weer gaat. Het geld vliegt je de zak uit. Wanneer hij aan het werk is zou jij met kind op stap moeten, lijkt me redelijk ondoenlijk. Voorts heb je geen idee waar je wezen moet en ook hij alle kantoren langs. Die hele papierwinkel kan hij ook voorbereiden, kom je gewoon een maandje later.
Er zijn autoverhuurders die gebruikte auto’s verhuren voor 700 - 800 NAF per maand, scheelt je toch weer de helft. Nee, dat zijn geen nieuwe auto’s, maar ze rijden en daar gaat het om.
V.w.b. appartementen kan het geen kwaad om even door de buurten te gaan rijden, veel appartementen worden particulier verhuurd middels een telefoonnummer op het hek. Bij Veeris is een groot appartementen complex en de prijzen liggen laag. Nee, die zijn niet ideaal, zeer zeker niet, maar prijzen zijn er dan ook naar.
Je kunt ook even bellen met Sonja Koeiman, 5606220 of e-mail: [EMAIL=“koeis61@quepasa.com”]koeis61@quepasa.com Appartementen liggen bij St Barthsweg, vlakbij de ingang van post 5 en zijn goedkoop. Geen garantie dat er plek is, maar je kunt het proberen. Heb je in ieder geval iets om mee te beginnen, dan volgt de rest vanzelf.
Ik heb eventueel ook nog een ander aanbod. Eind januari gaat er een container van mij richting Curacao. Zo het zich aan laat zien heb ik echter meer goederen (winkel uitrusting) dan wat er in 1 container past oftewel ik zal een 2e container moeten sturen. Die is echter niet vol, dus mocht je in Nederland een auto hebben en die mee willen nemen (wat is toegestaan wanneer je daar officieel gaat wonen, dus geen invoerrechten) dan zouden we de container kunnen delen. Is voor jullie en voor mij goedkoper.
Stuur maar een PM wanneer je interesse hebt. Alles is momenteel opgeslagen (en wordt dus ook geladen) vlakbij Gorinchem.