Huur auto door Hertz afleveren bij hotel kan of mag niet

Wij hebben via AutoEurope een auto bij Hertz gehuurd voor onze komende reis. De reservering is gemaakt bij het kantoor op de luchthaven in Johannesburg.

Nu hebben wij een hotel geboekt op circa 5 kilometer van de luchthaven. Aangezien we een nacht over gaan slaan voordat we in ZA zijn willen wij onze auto bij het hotel laten afleveren. De 5 kilometer is niet het probleem maar het geeft ons een veiliger idee na een lange reis.

Nu zegt AutoEurope dat dit niet kan vanaf de locatie op de luchthaven (wel vanaf een ander kantoor) en Hertz zegt dat het tegen een vergoeding mogelijk is maar dat het door AutoEurope geregeld moet worden.

Iemand hier ervaring mee met Hertz? Wij hebben eerder gehuurd via een Brooker en Hertz en toen was het geen enkel probleem.

Uiteraard kunnen we ook een dag later onze auto ophalen maar dan verliezen we weer een dag en dat vind ik zonde. En omboeken van de auto naar een andere Hertz locatie gaat ons meer dan 100 euro kosten wat dus ook geen oplossing is.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen zodat ik hiermee eventueel naar AutoEurope kan om mij hierin tegemoet te komen.

Kan de accommodatie je niet naar de luchthaven brengen? De meeste accommodaties bieden airport transfers van én naar de luchthaven. Voordeel van de auto op de luchthaven ophalen is dat als er bij controle blijkt dat er iets niet goed is met de auto je gelijk een andere krijgt. Veel autoverhuurbedrijven bieden afleveren bij de accommodatie niet meer aan, ze kiezen er steeds vaker voor de huurders op te halen bij de accommodatie om ze vervolgens naar een verhuurstation te brengen. Administratief gezien handiger.

Groetjes Remco.

Ik dacht dat de meeste autoverhuur maatschappijen dit niet meer deden vanaf de luchthaven, zelfs niet tegen een vergoeding (correct me if I’m wrong). Het heeft te maken met de veiligheid om de auto tot op de bestemming te krijgen (carjacking en zo).

Maar zelfs al halen jullie de auto op de dag nadien, zoveel tijd zal je niet verliezen. Op max. een half uur moet alle administratie in orde zijn. De verhuurmaatschappijen op de luchthaven zijn ook 24h open, terwijl deze op een andere locatie 's morgens beginnen. Dus als je vroeg terug naar de luchthaven gaat kan je zelfs vlugger je auto hebben dan dat je moet wachten tot deze gebracht is. Uiteindelijk zitten jullie maar 5 km van de luchthaven. Het was anders als je in Sandton of het centrum van Joburg op hotel zou zitten.
Ik persoonlijk zou de auto ofwel onmiddellijk meenemen, als je aankomt, of de dag nadien terug naar de luchthaven gaan om de auto op te halen.

Avis doet dit nog steeds.

heeft met carjecking te maken hoor.

Dank voor alle antwoorden.

Zojuist een email gekregen vanuit Hertz dat ze wel auto’s afleveren bij hotels maar niet vanaf de luchthaven. Hadden ze mij even vergeten te melden ondanks dat ik dit had aangegeven. Handig van Hertz.