Heeft iemand ervaring in het huren van een 4wd met tentdak?
Wij willen 10 dagen rondtrekken, waar moeten we bij het huren opletten?
Net terug uit Kenia en omdat er geen enkele reactie op de post kwam wilde ik toch even laten weten dat het ons (4 personen) buitengewoon goed is bevallen. De vrijheid van een huurauto gecombineerd met het gemak van een chauffeur/ gids. Ook de gids heeft genoten, hij kwam op andere plaatsen dan bij een 3 of 4 daagse safari. Hij gaf goede adviesen over de wegen en de overnachtingsplaatsen. Als u twijfelt “ik zeg doen”.
Fijn voor je dat het zo goed meegevallen is. Dat er geen reactie kwam is omdat het nog niet zo bekend is (daktentreizen) in Kenya als in , pak 'm beet, Namibië.
Wat was je kwijt voor je 10 daagse safari ?
grtz
M
.
Ik ben ook erg benieuwd naar de kosten.
Ik wil in december 3 weken gaan, wil wel safari’s boeken maar verder low budget slapen. Iemand tips?
Doordat er geen reactie was, hebben wij niet voor de daktent optie gekozen de daktenten waren overal voor 2 personen en wij waren met 4 waarvan 2 70+. Wij hadden dus een safari bus voor 9 personen gehuurd met driver, compleet met kampeerspullen zoals tenten en pannen e.d.
Kamperen kost ongeveer 500 schilling p/p per nacht, wat luxer zijn grote tenten die 50$ p/p kosten dit is dan wel met 3 maaltijden.
Bij een game-drive in de ochtend vertrek je rond 6 uur en kom je om 8 uur terug voor het ontbijt, je betaald dan echter wel 80$ entree dus dat is relatief veel duurder dan een volle dag in het park blijven.
De kosten worden dus bepaald door luxe en vooraf bepalen of je een deel van de dag of de gehele dag in het park blijft.
De kosten voor de bus met driver/ gids en de brandstof waren $125 p/d onbeperkt KM, de laatste dag kun je dan op het vliegveld afgezet worden.
Thanks.
Das idd een feit dat de kosten bepaald worden door de luxe, je kan ook met gemaak 300 dollar per nacht per persoon kwijt als je dat zou willen/kunnen.
I would say a nice safari is a 6 day safari
1 day –Ngare Ndare Forest platform
2 day & 3 day at Funan Springs, Shaba
4 day & 5 day at Ngeng River, Mathews Range
So 6 days at 25.000 per person.
INCLUSIEF tenten, eten, brandstof, bed, gids , kok
Exclusief entrance fees.
Is dan helemaal zo gek nog niet.
Dit is wat wij gaan doen straks.
Grtz
.
Hoeveel kost z’n 6 daagse safari dan?
Ik ben me aan het orienteren en in het algemeen vind ik het ook vrij prijzig! Jullie zijn er vaker geweest dus jullie hebben vast goede tips en betaalbare guesthouses voor mij??
Ziet er goed uit Mwende, ik wil wel weer mee.
Natuurlijk telt hierbij ook met hoeveel personen je gaat en of er mensen toegevoegd worden.
Omgerekend naar p/p kwam ik op
6500= 3000 voor de campings
125$/4=31.256=187.50$ ofwel 15650
totaal dus 18650 kes er rest dan nog 5350 kes voor het eten, in totaal dus een goede prijs.
als je met 6 personen gaat wordt het verschil wat groter.
Ga je al vlug?
Alvast een mooie reis toegewenst :dag:
I would say a nice safari is a 6 day safari
1 day –Ngare Ndare Forest platform
2 day & 3 day at Funan Springs, Shaba
4 day & 5 day at Ngeng River, Mathews Range
So 6 days at 25.000 Ksh per person.
INCLUSIEF tenten, eten, brandstof, bed, gids , kok
Exclusief entrance fees.
Hoi
We reizen met de family (man + ik + 3 meiskes) van 23 july tot 13 aug.
Waarschijnlijk ga ik daarvoor nog met een groepje.
In july huur ik weer een RAV 4 voor een maand voor 80.000 Ksh en ik rijd achter de jeep aan van de organisator van de vernoemde safari.
Hij doet dit voor een beperkt aantal mensen die Basic no frill’s safari willen en naar plaatsen gaan waar niet alle toeristen heengaan.
.http://www.wereldwijzer.nl/mwende/albums/basic-no-frills-safari
.
.
Als ik dit omreken dan betaal je voor een 250 pp en dan komen de entrees er nog bij? Ik wil alleen met mijn vriend dus dat zou wel een stuk duurder worden. Heeft 1 van jullie een adres van een lokaal persoon? of een contactpersoon? bedankt voor de informatie!
Sja , in een post hieronder zie je dat iemand 2300$ betaald voor 6 dagen.
Er is voor elk budget wel iets te vinden Vraag is hoe origineel je wil zijn en wat je er dan WEL voor over hebt.
Succes ermee !
(lokale mensen vindt je 1,2,3 in Kenya zelf, loop het strand op of stap eens een safari winkeltje binnen, daarvoor moet je niet echt op dit forum zoeken)
.
226 €uro voor 6 dagen jeep, petrol, dirver, gids, tenten, eten etc is niet gek veel gezien ook de originaliteit van de plaatsen waar hij heengaat. Er zijn lodges waar je dat voor 1 nacht slapen kwijt bent