Wij vertrekken 21 oktober voor het eerst een weekje naar Hurghada. Hebben jullie tips waar we lekker kunnen eten? We zitten in een hotel dichtbij het oude centrum. Is dit ook het leuke gedeelte van Hurghada?
Ben ik inderdaad met je eens, wel veel over Egypte algemeen, maar niet veel over Hurghada. Ik merk wel dat de meningen erg verdeeld zijn over de stad en ik denk dat je het zelf moet gaan beoordelen. Zijn er nog meer mensen die in dezelfde periode gaan? 21-28 okt. Wij hebben wel all-in, maar gehoord adt het eten niet echt goed is in hotel, dus zoeken we nog leuke eetplekjes…
Leuke eet tentjes moet je zelf tegenkomen.
In de buurt van het (nieuwere) marina boulevard vind je wel leuke tentjes.
Hurghada zelf is erg veilig maar kwa vermaak is het oude gedeelte van de stad iets minder, niet minder veilig.
Verder heb je geluk dat je niet hartje zomer gaat. Het weer is wat aangenamer (niet bloody hot:)) en er zijn minder touristen.
in el dahar, kan je goed eten in de pizzeria portofino ! de looksoep of garlicsoup is daar superheerlijk, om vingers af te likken, zeker het proberen waard. En daar schuin over in het restaurant red sea is het ook lekker. Trouwens is er in die buurt nu een belgisch restaurant bijgekomen, misschien kan je dit eventjes uit proberen ? Niet ver van het hotel Four seasons.
Bedankt voor je reactie. Wij logeren in het Seagull Hotel en beach Resort in de wijk Sakkala…Dit is geloof ik toch niet het Oude centrum. Maar wij gaan zeker naar El dahar om daar eens rond te snuffelen. Is dit ver van elkaar vandaan? En waar ligt Marina boulevard, is dit ook allemaal in de buurt?
Ja omdat je schreef dat je vlakbij het oude centrum verbleef, dacht ik dat je in Downtown of El Dahar zat, het hotel Seagull staat midden in het centrum van Sikkala en dat is meer het modernere Hurghada in mijn ogen. Waar al de winkels zijn in het drukke Sheraton Street. Sorry dat ik je verkeerd begrepen heb. Sikkala en El Dahar liggen ongeveer 10 minuutjes van elkaar, 10 Egyptische ponden met de taxi, ik veronderstel dat de Marina Boulevard zal liggen tussen de haven en El Dahar. Alvast een goeie reis. Ik wou dat ik meekon, heb je nog een plaatsje vrij in je valies ?
Ik heb helaas geen plekje meer vrij, Hapsetchut. Maar het maakt niet uit hoor dat je me verkeerd begreep, zo duidelijk was ik nou ook weer niet.
Ook Lieveke21 bedankt voor je reactie. Ik wordt al heel wat wijzer zo. Meer dan op alle sites. Ik kreeg van iemand wel een leuke site van Marina boulevard http://www.hurghadamarina.com/ staat echt van alles op over dit stukje van Hurghada.
gr. Patricia
Ja maar nu weet ik ook waar marina boulevard ligt hoor, dat is net tussen Sikkala en de haven, dat aan de kust ligt. Als je van de hoek van El Arosa naar Papas beach gaat heb je halverwege een straatje links dat naar de haven loopt, je slaat daarin en beetje verder aan de rechtse kant een heel mooi en sjiek nieuw gebouwencomplex. Klopt dat lieveke ? Zo leer ik ook weer wat bij hé, met dit forum te lezen, lol ! bedankt ! (ik weet wel veel van hurghada maar niet alles)
je kan wat dagtrips doen vanuit hurghada, o.a. een jeepsafari en een quadsafari in de woestijn, daar zie je bij beiden het leven van de bedoeienen. Je kan natuurlijk vanuit elk
reisbureau trips boeken naar luxor of naar cairo.
Een heel goed duikcentrum in Hurghada is Blue Paradise dat gerund wordt door Belgische mensen. Wel wat duurder dan de doorsnee duikcentra maar wel heel goeie kwaliteit en service. Merkelijk een verschil. Maar kwaliteit moet natuurlijk betaald worden hé
verder nog een goeie reis en geniet !