Hurghada: Tips

De economie in Egypte zal niet van de ene op de andere dag weer op volle toeren draaien.

Wij kunnen op dit forum onze bijdrage leveren door lokale ondernemingen te ‘promoten’.
[ul]
[li]heb jij een favoriet eettentje in Hurghada?[/li][li]ken jij leuke of bijzondere lokale winkeltjes?[/li][li]weet jij waar je gezellig thee kunt drinken en/of shisha kunt roken?[/li][li]andere tips?[/li][/ul]Laat het weten.
Dan slaan we twee vliegen in één klap:
Tips voor de forumlezers en (hopelijk) een impuls voor de lokale economie!
Hieronder een aftrap:

Matrix:
Een gezellige plek in Dahar om iets te drinken of een hapje te eten. (o.a. salades, saté, frietjes)
Op de eerste verdieping kun je op barkrukken aan het raam zitten (eten) en heb je uitzicht op het ‘straatbeeld’
Je kunt hier ook een potje biljarten.
Wordt zowel door toeristen als de egyptische jongeren bezocht.

Peanuts bar:
Op 2 minuten lopen van Matrix.
Wordt gerund door Ad en Ria. Gezellige plek om lekker te eten of iets te drinken.
Bijna elke avond wordt er iets georganiseerd (o.a. karaoke)
Een favoriete plek voor duikliefhebbers die hier graag bij elkaar komen om de duiken van de dag door te nemen!

Blue Paradise:
Sekalla. Zijstraatje van Sheraton Road (vlakbij het beroemde Cottonhouse)
Egyptische gerechten.
Sobere aankleding en ‘heerlijke’ tl verlichting… goed en lekker eten.
Veelal bezocht door egyptenaren.

Ik ben dol op tips dus…laat ze maar komen!

Groetjes
Pit:dag:

1 like

Een avondje flaneren in Hurghada?

Ga dan eens naar Village Road (El Memsha).
In de volksmond wordt deze boulevard the Walking Area genoemd.
Het is een nog vrij nieuwe brede winkelstraat van 5km lang.
Je vind hier o.a. allerhande winkeltjes, cafés, restaurants (ja…ook mcdonalds en kentucky…), het Hard Rock Café en het Hollandse (eet)café The Orange Bar.

Wat ik zelf het leukste aan deze plek vind is dat naast de toeristen ook de bewoners van Hurghada hier wandelen en elkaar ontmoeten.
Het is een plek waar de kinderen veilig kunnen spelen en voetballen.
Dit komt doordat het verkeer slechts in één richting langs de boulevard wordt geleid en de aanwezige drempels en ‘hobbelstenen’ ervoor zorgen dat er alleen langzaam gereden kan worden.
Geen opdringerige verkopers…

Ga eens op één van de terrasjes zitten op het midden van de boulevard en geniet van de sfeer!
De Egyptenaren zien een avondje naar Village Road als een uitje en kleden zich dan ook in de meeste gevallen als zodanig!
De jeugd komt hier samen om te ‘chillen’

Regelmatig wordt er iets georganiseerd op de boulevard.
Zo heb ik internationale squashwedstrijden mee mogen maken en
voetbalwedstrijden voor de Egyptische jeugd (ook gemengde teams!).
En een (gratis toegankelijke) foto expositie over de overstromingen van de Nijl in vroeger jaren.

Veel flaneerplezier

Groetjes

1 like

Bedankt voor de info! Is de Village Road in de buurt van de Sheratonroad? Wil weleens ergens anders winkelen…

Hoi Lidwien,

Village Road ligt niet ver van Sheraton road.
(als je je tenminste aan ‘het begin’ van Sheraton road bevindt (niet aan de kant van Dahar)
Sinds kort kun je zelfs te voet van Sekalla naar Village Road.
Langs de kust is een breed voetgangerspad aangelegd. Compleet met bankjes, sfeervolle lantaarnpalen en prullenbakken(!)
De laatste keer zag ik dat er zelfs bomen zijn geplant.
Het is wel een flink eindje lopen. (voor mij althans… zal ongetwijfeld te maken hebben met de temperatuur en mijn conditie!)

Groetjes

Oh Pit, wat doe je me aan…ahahaha…als ik eraan denk heb ik zoooo zin om gelijk weer terug te gaan…ahahaha

El Mamsha is zeker leuk en echt gezellig, ik weet alleen niet hoe de restaurants heten. Maar tegenover de Esplanada Mall heb je een gezellige lounge cafe, met witte comfi stoelen waar je ook sisha kan roken. Is een cafe van tegenoverliggende Sindbad Hotel.

Verder aan de Boulevard heb je Little Buddha, erg trendy en mooi ingericht. Woensdag-en zondag is er Ladies Night. Dames mogen gratis naar binnen tussen 23.00 - 01.00 en krijgen 2 consumpties gratis. (Ja kmoet het ff promoten, goede vrienden van me werken daar eheheh )

Als je op de Sheraton road bent en je gaat richting de Marina heb je een doorgaande straat naar links. Daar heb je ook verschillende restaurants, kledingwinkels, intercafes etc. Ik weet niet hoe dat restaurant heet, maar daar kan je ongelofelijk lekkere Hawashi’s eten…jammie… Schuin tegenover heb je een restaurant waar je Koshari kan eten. Je kan binnen en boven zitten en het resaturant is open (geen ramen)…gezellig, als je de locals wil kennen.

Hou je van uitgaan? Hed Kandi, Ministery of Sound, Hard Rock, Havana (is wel een beetje ver vanuit Sekalla), Little Buddha. Ga niet naar Calypso, daar komen alleen maar Russen, tenzij je daarvan houdt ( lijkt me sterk).

Verschillende openbare strandjes, zoals Dream Beach, strand bij Old Vic en nog eentje waarvan ik de naam niet weet. Is iig vlakbij Mariott Hotel.

Er is zoveel, zoek en gij zult vinden…ahahahahhahahahahaha

2 likes

Of je kan natuurlijk ook info vragen aan de lokale bevolking zelf- zij die in de hotels werken spreken meestal een beetje engels. Kijk je iets verder dan zijn er egyptenaren die vrij goed engels spreken

Waar je terecht kan:
El Mina visrestaurant

Lokale voeding proeven;
in Abu Eya, Sheraton road, voor de moskee of als je van de andere kant komt voorbij de moskee, aan dezelfde kant van de moskee

Waar je koffie ed kunt drinken:
el harafeesh- midden op sheraton road, aan de andere kant van de straat thv Metro- geen alcohol

logeer je in king tut of Beirut hotel: heb je een parkje waar twee gelegenheden zijn om te drinken- geen alcohol

Om sap van suikerriet te proeven moet je naar dahar gaan; thv Gamma safa waarmee men de moskee bedoeld. Is aan de overkant van de supermarkt hamed sons, naast een fruitkraampje

Nood aan goede gouda (kaas): in dahar- de weg die langs het Empire hotel komt voor de bocht heb je een supermarktje voor de groente en fruitshop

3 likes

En voor de shopliefhebbers hen je Senzo Mall, met de taxi ongveer kwartier rijden.

Als je op de Sheraton road bent en je gaat richting de Marina heb je een doorgaande straat naar links. Daar heb je ook verschillende restaurants, kledingwinkels, intercafes etc. Ik weet niet hoe dat restaurant heet, maar daar kan je ongelofelijk lekkere Hawashi’s eten…jammie… Schuin tegenover heb je een restaurant waar je Koshari kan eten. Je kan binnen en boven zitten en het resaturant is open (geen ramen)…gezellig, als je de locals wil kennen.

Hallo,
Ik denk dat je Shery-street bedoeld en het restaurant heet Kamuna.
Shery is vooral bij de locals erg populair, Egyptenaren flaneren er graag.
Speciaal op donderdagavond en vrijdag. Heb er zelf 2 jaar een flat gehad.
Vele restaurants, coffee/shops, textielwinkels, etc. en van goede kwalit

verkeerde toets:

en van goede kwaliteit natuurlijk.
Wanneer je dan helemaal doorloopt, T-kruising en dan links, School-street
heb je ook nog enkele coffee-shops. Loop je rechts kom je in het centrum van Sakala. Momenteel zijn ze riolering aan het aanbrengen op Sheraton en Shery wel een puinhoop maar mooi om te zien.
Al Arosa SQ. ligt Red Sea Prince, Samos (Griek) en Roma naast elkaar.
Bij Samos krijg je de Uzo gratis en de eigenaar, Mustafa is een genie om mensen binnen te halen, prachtig om te zien en te horen.
Alle 3 de restaurants hebben goed eten en goede prijzen.
Aan de overzijde ligt Omar-In, op de hoek, straat naar de Marina, ook een
goed restaurant iets duurder maar een pracht locatie om te zitten en naar het verkeer te kijken en te genieten.
Al.Arosa SQ. is de plaats waar ik nu mijn flat heb.
De Marina is natuurlijk ook prachtig en prijzig!!?? voor Egyptische begrippen. Komen alleen de toeristen en de rijke Egyptenaren.
Sakala centrum, mooi en chaotisch verkeersplein met verkeerslichten.
Speciaal hieraan is dat de verkeerslichten de seconden aftellen voor groen en rood, Geen hond die zich daar iets van aantrekt.
Sakala heb je ook verschillende slagers waar het aangebodene buiten hangt. Pas op dat je je hoofd niet stoot aan een half rund.
Verder heb je in Sakala ( op de rotonde) in het voorjaar het jaarlijkse optereden van Hakim een waar feest. Dit ter gelegenheid van de WK Squash in Al Gouna. Zomers heb je in Sakala een grote buitenmarkt, hoofdzakelijk textiel, feestelijk aangekleed met kleurrijke lampjes.
Verder kan ik iedereen aanraden om met de local-transport, kleine busjes met totaal geen comfort (ga niet achterin zitten, geen vering) en kost maar 1 egp. (13 eurocent).

Voor al die lieve mensen die naar Egypte komen wens ik in een heel fijn verblijf om nooit meer te vergeten en maar gauw terug te komen.

Grts. R.

2 likes

Wil je op de hoogte blijven van wat in Hurghada ondernomen wordt met betrekking tot natuur en milieu?
Elke maand is er een bijeenkomst van Hepca (hurghada environmental protection en conservation association) in Papa’s bar (New Marina)

Groetjes

HEPCA Supporters Night

Looking back at the last HEPCA night in Hurghada this year on the 10th of January, things seem to have changed completely. Not only has the political situation of our country turned 180 degrees but also the environmental awareness of Hurghada’s population seems to grow day by day.

It looks like we have an era ahead of us, where the protection and conservation of our nature will play a leading part in the people’s life. This is an amazing change that we welcome very much!

The last days have shown that the population of Hurghada cares about the beauty of its city and that people are willing to work for change and improvement. Egypt is on the way of becoming a new country, so let us continue taking the right path united.

On the 28th of February we are going to hold our monthly HEPCA Supporters Evening in Papa’s Bar, New Marina, Hurghada.

Besides sharing important dolphin watch guidelines and introducing our latest science project “Red Sea Turtle Project”, we would also like to talk with you about the solid waste management of Hurghada. Since February 10th we are officially in charge of the garbage collection and would like to share with you some first results and easy ways how you can help cleaning our city.

Let us take the opportunity of all gathering together that night to share ideas and thoughts about the future of our city!

Papa’s Bar will offer 25% on food and drinks throughout the whole night.

For those of you, who are interested in our new merchandise line www.hepca.com/shop, we will have all items available for purchase there. If you want to make reservations in order to make sure we have your sizes available, please contact [EMAIL=“urte@hepca.com”]urte@hepca.com.

We are looking forward to a large attendance!

Please also join our facebook event to get an idea about how many people will be there.

http://gallery.mailchimp.com/96f527b0a31776324930823d5/images/HEPCA_Logo_sm.1.jpg

more information please visit us www.hepca.com

Tel: +20 65 344 5035
Fax: +20 65 344 6674

Email: [EMAIL=“info@hepca.com”]info@hepca.com

Postal address: Hurghada Environmental Protection and Conservation Association (HEPCA)
PO Box 104
Groetjes
Hurghada
Red Sea – Egypt

Copyright (C) 2010 HEPCA All rights reserved.

http://admin.mc60sec.net/images/round.php?fg=%23808080&bg=%23d3d3d3&corner=lb&size=1

http://admin.mc60sec.net/images/round.php?fg=%23808080&bg=%23d3d3d3&corner=rb&size=1

http://hepca.us1.list-manage.com/track/open.php?u=96f527b0a31776324930823d5&id=f09d4013e5&e=85cdaae492