Huren van lodge in Kenia

Wij gaan in december 2 weken naar Kenia. We reizen met vrienden in hun truck en zijn voor de nachten op zoek naar slaapplaatsen. Weet iemand of we makkelijk huisjes/kamers/tenten kunnen huren waarbij we zelf voor eten kunnen zorgen. Hebben andere ervaring met het ter plekke regelen van overnachtingen, is dat handig/mogelijk?

Groet
Chris

Hoe zit met jullie reisschema? Waar gaan jullie heen?

We starten vanuit nairobi, gaan naar Lake nakuru, maisai mara, amboseli, , kust (reserving twiga lodge is gedaan), tsavaso, nairobi.

Onze vrienden reizen met hun overlander door afrika, en zijn in nairobi als wij gaan landen. We reizen samen met hen een 2 weekjes. Alleen de slapen plaatsen moeten we regelen. Zonder ontbijt e.d. De lodge;s die ik tot nog toe vindt kosten maar meer dan 200 euro per nacht. Dat moet toch goedkoper kunnen. Er zijn ook 2 kinderen bij, die willen liefst een zwembad erbij.

heb je tips?

Waarom probeer je niet via een lokale safariboer je lodges te regelen? Ik weet het niet zeker, maar die kunnen (tegen een kleine vergoeding) vast veel goedkoper dan 200 euros per nach lodges voor jullie boeken. Als je op internet kijkt voor lodges betaal je de hoofdprijs, dat is in ieder geval zeker. Zelf ben ik met Magical Safaris op safari geweest voor een redelijk tarief, hun email is [EMAIL=“info@magicalsafari.com”]info@magicalsafari.com, website http://www.magical-safaris.webs.com/. Mischien dat zij jullie verder kunnen helpen?
Succes.

Beste Christa,

Wij zitten met het zelfde probleem. Erg lastig om goede overnachtplaatsten te vinden. heb je tot nu toe al iets gevonden? ik heb in arusha wel een leuke lodge gevonden voor 60 usd per persoon per dag.
Mocht je iets hebben gevonden, wil je het hier dan even delen? bedankt!

hallo,

Wij hebben inmiddels geboekt bij Twiga Lodge (aan de kust eindje onder Mombasa) en bij Jungle Junction (campsite bij Nairobi)
Mocht je emailadressen willen laat maar weten. Bij verhuren huisjes voor ongeveer 40 euro per nacht
Christa

Hallo Christa,

Lodges huren ter plaatse is geen enkel probleem. Over het algemeen is er genoeg te krijgen. 200 euro is nogal aan de hoge kant!

Buiten de masai mara, bij Talek gate en Ololamutiek gate zijn genoeg plekken waar je kan kamperen en lodges of tenten kan huren voor heel wat minder dan in het park zelf (kamperen met eigen spullen kost gemiddeld 5 euro pp in kenia).

Als je naar Tsavo east gaat en bij Voi gate naar binnen, zit daar de Lepard lodge, Dit is net overgenomen door 2 engelsen. Je kan er eventueel op de parkeerplaats camperen en ze hebben nog een nieuw zwembad ook.

Bij Naivasha is de fish eagle in een goede. Ook daar kan je kamperen en kamers huren. Ze hebben ook een zwembad. Bij de buren is een goed restaurant! 's avonds kan je als het meezit ook Nijlparden langs de kant van het meer zien.

Van te voren boeken is niet nodig. Op het moment is het toch niet zo druk in Kenia. Veel toeristen blijven nog steeds weg na aanleiding van de onrust die er geweest is.

Groet
Frank

1 like

Wat een handige en duidelijke tips. Ik ga ze opschrijven en er zeker wat mee doen. Bedankt