Huren van een auto in Kroatie, Zadar?

Hallo,

Wij willen naar dalmatie, we vliegen op zadar. Heeft iemand van jullie kroatiereizigers ervaring met het huren van een auto. Zoja waar is deze beter te huren vanuit nederland of terplekke. Hoe is jullie ervaring met afkoop eigen risico. Misschien kan iemand ons een goed adres aan de hand doen.
Wij willen op de bonnefooi, heeft iemand hier ervaring mee?
Graag hoor ik dat van iemand!:dag:

Groet mikama

Huurauto’s zijn behoorlijk aan de prijs dit jaar vanwege het feit dat de verhuurbedrijven minder auto’s ter beschikking hebben vergeleken met vorig jaar. Is een lang verhaal over ‘buy back’ regelingen en een verbod van de regering, zal het je besparen.

Na 20 augustus zal het niet zo’n probleem meer zijn, is er genoeg beschikbaar, maar ook dan zal het niet goedkoop zijn.

Ik zou zoiezo de huur vast regelen in Nederland, want hier aankomen en dan nog op zoek gaan is vragen om moeilijkheden. Zoek even op het internet naar aanbiedingen, maar denk dat je moet rekenen op een kleine 400 tot 500 euro per week.

Weet ook nog wel een ander soort verhuurbedrijf, verhuren geen nieuwe auto’s, maar daarom liggen de prijzen ook stukken lager. Ik huur regelmatig bij hen een auto als er bezoek komt, werkt prima. Prijzen liggen dan rond 30 - 35 euro per dag voor een Fiat Punto. Is alleen een probleem…het is in Istrië.

Hallo Papaya,
Bedankt voor je bericht, ondertussen heb ik 2 firma’s gevonden die verhuren voor ca. 35.00 p.d. dus dit lijkt me dan redelijk, we vertrekken na aug. dus met het aanbod zal het dan wel meevallen hoop ik.

groet,
Mikama