Ik vertrek binnenkort naar Italie voor een rondreis met de auto. Ik vlieg op Rome (Ciampino) en wil daar een auto huren. Heeft er iemand ervaring met autohuur in Italië ? welke maatschappij heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding ?
FTIdrive is erg goed, een duitse maatschappij waarbij je tegen een goede prijs kunt huren en bovendien voor alle schades, zonder eigen risico verzekert bent!
Een auto huren in Italie moet je echt van te voren regelen. Ik bedoel dit: Als je eenmaal in Italie bent en je gaat dan naar een nollegio, een auto-verhuur-bedrijf, dan betaal je overal forse prijzen: gemiddeld ben je minstens 100% méér kwijt (het dubbele dus ),maar vaker 300%…, dan wanneer je dat van te voren geregeld hebt.
Een buitenlander die ter plekke onmiddellijk een auto huurt, betaalt, ook voor de verzekeringen etc., het tarief van een 18-jarige Italiaan(se), die zojuist zijn rij-examen heeft gehaald, geen enkele verdere ervaring heeft etc.
Nee, een auto huren in Italie moet je van te voren regelen, zodat je het tarief betaalt voor bijv. een ervaren chauffeur (boven de 21 jaar oud scheelt al zo’n 50% )met 1 of x of xx schade-vrije jaren etc. : scheelt heel veel €uro’s dus.
Natuurlijk ben ik even op bezoek gegaan bij de website die Caro Riemer aanbeveelt. Ik moet zeggen : zeer goede prijzen. Echt niet te duur.
Prettige vakantie!!
Distinti Saluti
Arturo
P.S.
1.Je moet even goed invullen op welk vliegveld je in Rome aankomt (Leonardi da Vinci of bijv.Ciampo) en waar je de auto op wilt halen en weer inlevert etc. : Beide gewoon op het vliegveld van aankomst en vertrek is mijn advies.
2. Gaarne zou ik hier op het forum t.z.t. willen horen wat Uw ervaringen met o.a. die auto huren zijn.
3. Een auto huren, ook al regel je dat van te voren, is in Italia iets duurder dan in Nederland.
Beste Arturo, hierbij een kort verslagje van onze ervaring met autohuur in Italië.
Ik heb de auto vooraf (vanuit België) via internet gehuurd. De voordeligste voorwaarden werden aangeboden door Hertz. Let er wel op dat deze maatschappij verschillende soorten van kortingen aanbiedt. Indien je rechtstreeks bij Hertz huurt dan is dat altijd duurder. Je kan voordeliger boeken via Ryanair. Wij boekten via Happy Days, dat is een bonusprogramma van Carrefour in België.
We betaalden € 174 voor 7 dagen huur, voor een wagen van de klasse A.
We vlogen op Rome Ciampino, waar ik me met mijn reserveringskode aanbood bij het Hertz bureau. Het dossier werd snel opgemaakt, de prijsafspraken werden nagekomen alleen werd me gevraagd of ik de vrijstelling voor diefstal en eigen schade wou afkopen tegen € 20 per dag. Ik vond dat een vrij forse prijs en heb dit afgeslagen, waardoor ik dus een risico liep van € 500 voor eigen schade en € 1.500 bij diefstal van de wagen.
De wagen bleek een splinternieuwe Ford Fiesta te zijn (er stonden 9 km op de teller !). Het was een vierdeurs, benzine, met airco en radio-cd. De bezinetank was vol en er werd gevraagd de wagen vol getankt in te leveren, zoniet dient er een service fee van € 18 te worden betaald.
We hebben gans de week rondgetoerd in Italië (Napels, Sorrento, Amalfi…) en reden zo’n 1100 km, om vrijdag terug vanuit Ciampino te vertrekken, alleen … de luchthaven was gesloten omwille van de begrafenis van de Paus.
Vermits onze vlucht werd afgeleid naar Pescara (op ongeveer 200 km van Rome) hebben we, na contactname met Hertz, onze wagen daar ingeleverd. Het plaatselijke kantoor van Hertz was er gesloten, maar we konden de documenten en sleutels droppen in de brievenbus in hun kantoor in de luchthaven.
Ik besluit dat we zeer voordelig een goede wagen hebben kunnen huren bij een professioneel bedrijf.
**Ik besluit dat we zeer voordelig een goede wagen hebben kunnen huren bij een professioneel bedrijf. **
Iedere lezer van Uw verslag zal het trouwens met mij eens zijn:
een uitstekend en professioneel antwoord op mijn vraag. Complimenti !! en bedankt, pardon: Grazie!