Eind juli wil ik met auto en tent naar Kroatië, maar heen en weer rijden vind ik te ver. Ik zoek een stel voor autoruil. Jullie rijden begin juli die kant op en eind augustus (omstreeks 26 juli) spreken we af op het vliegveld bij Venetië om de auto en spullen over te nemen.
Wellicht dat je iemand voor autoruil kunt vinden, doch ik weet niet hoelang je wilt gaan, maar waarom huur je niet op het vliegveld van Treviso (neem aan dat je daar aankomt) bij Auto Maggiore een auto ?
Zij zijn veruit de goedkoopste en je mag met de auto naar Kroatië.
Je kunt ook in Kroatië een auto huren, pak je de trein van Treviso naar Triëste en vervolgens met de bus naar Porec of Umag.
Hier in Pazin zit een autoverhuur bedrijf, Ferrocar, en hun prijzen zijn tenminste nog normaal. De auto’s zijn niet nieuw, maar voor 200 Kuna (minder dan 30 euro) per dag heb je een auto (Fiat Punto). Ik ken hen goed, aardige lui en ook niet te beroerd om je op te halen in Porec of Umag. Zelfs Triëste zou nog kunnen.
Uiteraard kun je ook gewoon naar Pula of Triëste vliegen, is een stuk makkelijker.
Ik zou niet graag in een auto van een onbekende naar Kroatie willen rijden. Wat als je een ongeluk krijgt, of autopech? En ik ben ook niet zo happig op het vervoeren van allerlei lading over de grens… Better save than sorry.