Wij willen in oktober van Buenos Aires naar El Cavalate met de auto. Dit gedeeltelijk over Ruta 40. Onze vraag is, is het huren van een 4X4 noodzakelijk of kan dit ook met een normale auto?
Vriendelijke Groeten Wijbrands:dag:
Hola Wijbrands!
Bedoel je El Calafate (Patagonia) of Cafayate (Salta)?
Want dat is nogal een verschil…
Over die 4x4 kan ik je overigens niet adviseren, dat laat ik aan de kenners over!
Saludos!
Wij bedoelen El Calafate (Patagonia) Sorry voor de onduidelijkheid:dag:
Van Buenos Aires naar El Calafate is allemaal te doen via de kustroute (ruta 3) en via asfaltwegen, dus met een gewone, comfortabele personenauto af te leggen. Toch adviseer ik je deze rit niet met de auto te doen. Het is 2800 km rijden in een overwegend leeg en plat (in mijn ogen saai) landschap. Allemaal dubbelbaanswegen, geen snelweg. Bovendien betaal je je blauw aan drop-off kosten voor die huurauto, want die moet weer terug naar Buenos Aires… als je per sé wilt autorijden over lange afstanden in Argentinië, pak dan in ieder geval een interessantere route, bijvoorbeeld de ruta 40!
groet,
Jan
Argentinie is prima te doen zonder 4x4, de enkele keren dat ik 4x4 nodig heb gehad is wel eens bij t zoeken naar een overnachtingsplekje waarbij je soms ver van de weg afgaat. Mul zand of echte kleiwegen heb je in Argentinie niet zo ( muv Missiones maar daar is het meeste ook asfalt).