Hulporganisatie oprichten

Hallo,
Ik ben Gunther en ben getrouwd met een Indonesische vrouw.
Wij zouden in de nabije toekomst graag terug naar de geboorte streek van mijn vrouw gaan om te wonen.Wij willen graag een hulporganisatie oprichten of eventueel willen werken voor een bestaande organisatie.
De geboorte streek van mijn vrouw is Bima (Sumbawa).
Heeft er iemand meer info over zoiets of kan iemand ons tips geven over hoe wij een hulporganisatie kunnen opstarten.
Is het trouwens mogelijk om een hulporganisatie op te starten vanuit Indonesie

Hallo Gunther,

Neem contact met de Indonesische Ambasade. Zij kunnen je voor een groot deel informatie geven over onbestaande faciliteiten of activiteiten. Zij kunnen je ook vertellen of daar vraag naar is. Er zijn vele bestaande hulporganisaties in Aceh. Genaamd PANI. (pembantu Aceh Negara Indonesia) U kunt eventueel contact met die mensen opnemen. De hoofdorganisatie zit ook in Nederland, maar ik weet niet zo snel meer wie dat zijn. Het is natuurlijk altijd mogelijk om zelf een hulporganisatie op te richten, in samenwerking met een Indonesier. Aangezien het goed niet op naam van een Nederlander mag staan. Een hulp organisatie voor kinderen die zich verder willen ontwikkelen maar niet kunnen is erg aantrekkelijk hier.
De vraag naar educatie en op het gebied van ontwikkeling is hier veel vraag naar. Veel leraren en leerlingen zijn hier laag geschoold, en WILLEN graag verder, maar hebben het geld niet voor investering.

Matthew

Zelf ben ik betrokken bij de stichting Indah Education. Een kleinschalige organisatie die verschillende onderwijsprojecten coordineert op Bali en Lombok. Bovendien zijn we altijd op zoek naar nieuwe projecten, zo willen we deze zomer een nieuw project opstarten op de Molukken.

Indah Education is echter geen Indonesische, maar een Nederlandse organisatie, gerund door Nederlandse en Indonesische vrijwilligers.

Hallo,
alvast bedankt voor jullie reaktie,we zijn ons aan het voorbereiden op ons definitief vertrek in 2009