Hallo wij zoeken mensen die in Nyeri een handje willen helpen voornamelijk in het hospitaal en de zorgen daarom heen zoals verzorge van de baby’s, spelen :kus: met de kinderen wanneer de ouders verzorgd worden.
Een hospitaal in Kenya is totaal anders dan een hospitaal in Nederland wanneer een moeder wordt opgenomen komen de kinderen mee en slapen in en rond het bed.
Ook zoeken we mensen :dag:die in onze school in de slums van Kariobangi Nairobi de kleien kinderen Babyclas en nurserie(tot 4 jaar) willen helpen
Tevens willen we op een stuk grond buiten Nairobi een kinderkamp bouwen waar de zieke kinderen :slapen:vanuit de slums een paar weken kunnen verblijven om aan te sterken.
Dit is een nieuw project wat we nu met hulp vanuit Nederland en Belgie op zouden willen starten.
Hierbij denken we aan de mensen die wat met hun handen willen doen.
Wij vragen een kleine bijdrage in de kosten en bieden hiervoor een persoonlijke begeleiding.
Voor de mensen die ons helpen kunnen we leuke safari’s organiseren alsook een weekje in :vak02:Mombassa.
Het is geen vakantie maar kan een grandiose ervaring zijn.
Wanneer je met kinderen wil werken kan je als je wil in de school helpen
De scholen hier zijn totaal verschillend met de scholen in Nederland hier is de start met een babyklas tot st 8 14 jaar.
De schoollvakanties hier zijn na elke drie maanden 1 maand vrij.
Wat betreft onze eisen en voorwaarden zend je emailadres naar [EMAIL=“Polac.kenya@hotmail.com”]Polac.kenya@hotmail.com dan sturen wij de info naar dat adres.
Mijn naam is melissa en ik studeer sph en als alles goed gaat studeer ik in juli af. Graag zou ik rondom oktober (dan heb ik weer genoeg geld) vrijwilligerswerk ergens in afrika gaan doen voor een aantal maanden. Jullie project spreekt mij erg aan. Voorheen ben ik 8 maanden in zuid-afrika geweest voor mijn stage en ik kan er geen genoeg van krijgen.
Zou ik wat meer informatie kunnen krijgen omtrent de kosten en de verblijfsmogelijkheden?
Indien je naast Kenia, ook nog interesse hebt in vrijwilligerswerk in een ander Afrikaans land, zoals Ghana, Burkina Faso, Zuid-Afrika, dan kan je een kijkje nemen op onze website: www.vrijwilligwereldwijd.nl
Een overzicht van de projecten is ook te vinden op onze website en mocht je hierover nog vragen hebben, kan je altijd een mailtje sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl
In Ghana en Burkina Faso verblijf je bij een lokaal gastgezin, waardoor je de cultuur en de mensen echt leert kennen. In Zuid-Afrika verblijf je met andere vrijwilligers in een huis.
In elk land hebben we een Nederlandse contactpersoon die je gedurende je verblijf zal begeleiden.
Ook een overzicht van de kosten per land, kan je terugvinden op onze website.
De kosten voor je verblijf hoef je pas ter plekke te betalen, zodat je zelf kunt zien waar het geld naartoe gaat.
Tijdens een gesprek op kantoor wordt er ook nog meer informatie gegeven over de landen en projecten. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en geeft je een goed beeld van vrijwilligerswerk in een Afrikaans land.
Vriendelijke Groeten,
Team van Vrijwillig Wereldwijd