hallo
ben een belg die al een tijdje in agadir woont indien iemand hulp nodig heeft voor het zoeken van een betaalbaar appartement voor lange of korte termijn ik wil je wel info geven
groetjes hugo
Hoi Hugo, ik ben Erwin en woon in Nederland, ivm gezondheids redenen wil ik in Marokko gaan wonen liefst in Casablanca. Kan je me aub meer info geven.
Alvast bedankt
Groetjes Erwin
Hoi Hugo, ik ben Erwin en woon in Nederland, ivm gezondheids redenen wil ik in Marokko gaan wonen liefst in Casablanca. Kan je me aub meer info geven.
Alvast bedankt
Groetjes Erwin
hallo
casa is wel duurder voor te huren dan agadir
wil je een leeg appartement of gemeubeld
in agadir vind je reeds vanaf een 150éeen degelijk appartement
vergeet geen verblijfsvergunning aan te vragen als je ginder bent
dit heb je nodig
aanvraagformulier krijg je op het hoofdkantoor van politie
8 pasfoto’s
kopie van je paspoort pagina met foto en van de stempels
zegel van 60dh
huurdokument
bewijzen wat je in marokko doet
bv pensioen bewijs van inkomsten
dan krijg je na een week een dokument met foto echte kaart kan een paar maand duren 1 verblijfsvergunning is voor 1 jaar de volgende 5 jaar
hoop dat je wat geholpen bent
groetjes hugo
Dank je wel Hugo,
Stel ik zeer op prijs jou snelle reactie. Ik heb zelf spullen voor het inrichten van een huis.Trouwens hoe ver is Agadir van Casablanca dan? Ik spreek trouwens alleen Nederlands en Engels. Ik ben afgekeurd en krijg nu een uitkering en ik ben ook geen Marokaan, ik kom uit Suriname, maar heb wel een Nederlandspaspoort.
Groetjes Erwin
agadir casa ongeveer 7u rijden
je nationaliteit speelt geen rol de 2 taal in marokko is frans maar met engels kom je ook ver
Hoi Hugo bedankt voor je info en steun stel zeer op prijs. Kan je me vertellen hoe ik alles kan regelen vooral woning en waar ik moet zijn??? En welk plaats kan je me adviseren het klimaat moet minimaal 25 graden zijn, want ik kan echt niet tegen de kou wegens mijn whiplesh.
Groetjes Erwin
Erwin, voor een verblijfsvergunning moet je wel een inkomen hebben (vanuit nederland of in marokko) of iemand in marokko die garant voor je staat…
Daarbij zeg je dat ivm je gezondheid de temperatuur van je woonplaats minimaal 25 graden moet zijn. In Casalanca en in Agadir is de temperatuur in de wintermaanden niet 25 graden!
Hugo,
Is het voor een Ned/Marok vrouw makkelijk om daar an een baan te komen?
Kan geen frans, wel engels en berbers (sous).
En koophuizen, weet jij betaalbare huizen?
hallo het is moeillijk om aan een baan te geraken zeker als je geen frans spreekt.misschien als kamermeisje in hotels deze hebben ongeveer 200éper maand zonder drinkgeld.
wonen huren of kopen appartementen vanaf 40.000é goedd rondkijken en vooral op internet
en voor arabisch sprkende man is het wel makkelijk om aan een goed betaalde baan (ned maatstaven) te vinden?
neen er is niet veel werk en weinig betaald er word in de hotels wel animeerpersoneel gevraagd kost en inwoon maar niet veel verdienen sommigge op stage en geen geld.als je je cv afgeeft word hij gewoon op de stapel gelegd.ikzelf heb er zon 240 emails verstuurd en op verschillende plaatsen gaan soliciteren niets.het beste is als je iemand kent.ik heb waarschijnlijk iets in casablanca voor een belgisch firma moet nog enkel test doen.de werkgever ginder vraagt wel de vergunning aan voor jou.
verblijfsvergunning moet je zelf doen.is een carte de séjour op het hoofdbureau van politie
1 ingevuld aanvraagformulier
8 pasfoto’s
kopie van paspoort met foto en pagina met stempels
zegel van 60dh
huurdokument
bewijzen wat je in marokko komt doen bv werken kontrakt of bewijs van inkomsten
het duurt dan ongeveer 1 week krijg je papiertje met je foto erop.echte kaart kan een paar maand duren deze is geldig voor 1 jaar de volgende 5 jaar.
groetjes hugo
Een goede middag,
Voor inkomen is geen probleem !!! Ik wil wel weten hoeveel graden het is in casablanca n agadir in de winter maanden, en welke plaats zou je me dan adviseren? Zou iemand mij voor huurhuis kunnen helpen all-inn max.400 tot 500.maw huur /gas/water en electra.
Groetjes Erwin
bel eens naar 00212670382720 persoon heet redouna spreekt frans en je kan kiezen uit 3 gemeubelde appartementen zeer sympathike gast zeg maar dat je gestuurd bent door hugo of aziza.ik denk per maand 250é a300é per maand electriciteit 20 é per maand gas is in buta grote flessen 4é kom je gemakkellijk een maand met toe en ze brengen het naar je appartement gratis sluiten het ook aan winkels zijn er genoeg zeer laat open 24u .met petit taxi 10 min en je bent op het strand ook grote winkels in de buurt in de winter altijd warm agadir
groetjes hugo
…;
ik heb je een pm gestuurd
pm wat is dat aub
o weet ik niet misschien is het per ongeluk iets meegestuurd SORRYYY. Hugoke bedankt voor je info. Ik ga nu eerst hier alles afronden en dan neem ik contact met jou, voor verdere details en info.
Groetjes Erwin
By the way ik spreek geen frans hoe kan ik die meneer bellen dan???
wat ik je kan zeggen is dat er zowat geen winter bestaat in agadir,bijna altijd heerlijk warm.
ok alvast bedankt