Hulp nodig bij het plannen van je reis?

Wil je naar India gaan op eigen houtje, zonder vast te zitten aan een vooraf geprogrammeerde groepsreis of een dure privégids, maar zie je het toch niet zitten om alles helemaal zelf uit te zoeken? Of weet je misschien niet wat je wilt en heb je wat info nodig voor je keuzes maakt? Of wil je gewoon bruikbare informatie over bepaalde plekken of bepaalde aspecten van de Indiase cultuur? Ik heb al enkele langere reizen gemaakt door Noord-India (Delhi, Agra, Amritsar, Varanasi, Rishikesh, Haridwar, Mussoorie, en verder nog verschillende meer en minder bekende steden en dorpen in Rajasthan, Ladakh, Bihar en Uttar Pradesh) en door mijn studie talen en culturen van India heb ik veel te vertellen over de Indiase cultuur (met name Indiase religies zijn mijn “specialiteit”) en ken ik inmiddels ook een aardig woordje Hindi.
Het lijkt me leuk om met mijn kennis van en passie voor dit prachtige land anderen op weg te kunnen helpen, dus stel gerust vragen, ik hoop dat ik kan helpen. Ik heb zelf ook heel wat moeten uitzoeken over alles van visums en vluchten en hotels tot vrijwilligerswerk en leven in een dorp waar maar twee mensen Engels spraken, dus ik weet hoe moeilijk het soms is om alles rond te krijgen, zeker als het je eerste keer India is!
Voor mensen die wel wat meer hulp kunnen gebruiken dan enkel wat vraagjes op een forum, lijkt het me erg leuk om echt reizen te helpen plannen tegen een bescheiden vergoeding. Ik hoop dat het geen probleem is om dat op dit forum te zeggen, ik kon zometeen nergens vinden dat commerciële oproepen verboden zijn maar als blijkt dat het zo is haal ik dit stukje wel weg. Het lijkt me met mijn kennis en passie voor reizen super om op termijn een stukje van mijn reiskosten terug te verdienen door anderen op weg te helpen. Hoe dat concreet gebeurt, kunnen we helemaal onderling afspreken, van een paar uurtjes bezig zijn met allerhande boekingen tot een paar taallessen of “lezingen” over onderwerpen die te maken hebben met India, of misschien zelfs het samenstellen van een gepersonaliseerde reisgids met informatie over alles wat je wilt bezoeken en weten… De mogelijkheden zijn zo breed als jullie ze maar kunnen bedenken. Wat ook mogelijk is, is dat ik ter plaatse help (ik ben in juli en augustus sowieso weer in Noord-India) met bijvoorbeeld wat rondleidingen of het regelen van vervoer of accomodatie. Wat mij betreft zijn alle voorstellen gewoon welkom. Elke kans om wat meer te doen met mijn India-fascinatie is mooi meegenomen. :slight_smile:

En wat moet dat kosten ?

Dat is gewoon onderling bespreekbaar, ik heb geen bedragen in mijn hoofd. Het hoeft alleszins niet overdreven veel te zijn, ik ben geen professional en hoef dat ook niet te zijn, India is een passie waarmee ik met plezier bezig ben. Maar ja, ik heb het als student ook niet zo breed dus als ik door tijd en moeite te stoppen in reisvoorbereidingen anderen kan helpen een fantastische reis te hebben én zelf een zakcentje kan bijverdienen om mijn eigen reisplannen te bekostigen, lijkt me dat een win-winsituatie. :slight_smile: