Hulp gezocht: Uganda, Tanzania en Zanzibar

De Lonely Planet is een absolute aanrader. Je kunt daar de prijzen voor overnachting en eten in nagaan.

De chimpansees kun je zelf organiseren vanuit Entebbe.
Voor de gorilla’s ligt het anders: het moet echt georganiseerd.
Er zijn vaak mensen op de Uganda group van couchsurfing.org die een jeep hebben georganiseerd en dan nog medereizigers zoeken. Zij beweren dat dit een goedkopere manier is om het te doen, maar het blijft veel geld kosten en je moet zelf dan maar net op die data kunnen.

Het openbaar vervoer is zeker een aanrader. De bussen zijn erg goed in Uganda.
De kleine mini-busjes worden soms wel ERG volgepropt!
Een andere vorm van openbaar vervoer is een brommer-taxi oftewel boda-boda. Ik kwam er pas op einde van mijn verblijf achter dat die lui niet alleen mij, maar ook mijn koffer op slechts 1 brommer kunnen vervoeren! Dit is alleen voor de kleinere afstanden, natuurlijk!

Pas wel op bij de busstations en taxistands in Kampala: er zijn heel veel inventieve zakkenrollers en dieven actief!

Ik vond mensen in Uganda heel erg aardig, heel leuk.

Een van de beste restaurants ter wereld wat mij betreft: Gately on Nile in Jinja. Bovendien een prAchtige tuin!

1 like

Wij gaan volgende week dezelfde reis doen. Negen dagen uganda, gorillas en chimps, jinja raften en gaan via het victoriameer per boot verder naar mwanza tanzania, vanuit daar safari serengeti en vliegen we via mwanza naar dar es salaam naar zanzibar voor een aantal dagen. Is heel goed te doen om zelf ter plaatse te regelen. Hebben we vorig jaar ook gedaan. Gewoon in mwanza naar vliegveld en ticket kopen en in dat es salaam hetzelfde. Gewoon ter plaatse alles regelen. Werkt heel goed.

Wij vertrekken op 13 september naar Tanzania en sluiten af in Zanzibar.
Het is perfect mogelijk om je reis zelf te organiseren (hebben wij ook gedaan) en zeker met een beperkt budget.
Tickets kan je boeken via het reisbureau (met annulatie/bijstandverzekering aangewezen in zulke landen) naar Tanzania en een vlucht vandaar uit naar Zanzibar. Let wel dat de uren van en naar op mekaar aansluiten.
Het hotel in Zanzibar hebben we zelf online geboekt via ‘booking.com’.

Onze safaritocht van 13 dagen gaat via een plaatselijk bedrijfje in Tanzania. Zij komen ons afhalen/brengen van en naar de luchthaven.
Zelf hebben ze uitgestippelde routes maar die kan je zonder probleem aanpassen naar jou wensen.
De prijs is afhankelijk van het aantal personen en betaalbaar.
Kan je verzekeren dat het bedrijfje 100% betrouwbaar is (via reizigers positieve feedback gekregen)

Succes
Anne

Wij reizen