Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet zo goed hoe het allemaal werkt. Misschien zijn er al topics over dit onderwerp geplaatst, maar toch wil ik mijn vraag ook stellen en ik hoop op leuke en nuttige tips/reacties van jullie:)
Ik studeer nog en denk erover na om of tijdens mijn studie 1 jaar in Parijs te gaan wonen en werken of om dit na mijn studie te doen (dit lijkt mij trouwens het slimste in verband met de geweldige langstudeerboete). Ik zou dan gaat willen lesgeven op engelstalig onderwijs en dit dan combineren met een taalcursus Frans, want ik kan echt helemaal gaan Frans. Het probleem is alleen dat die taalcursussen zo duur zijn:( Ik zou overigens ook ander werk willen doen in Parijs waarvoor een perfecte beheersing van de Engelse taal voldoende is (horeca valt dus af vanwege mijn slechte Frans).
Maar zoals ik al eerder zei heb ik een aantal vragen…hier komen ze:
- Hoe kan ik het beste op zoek gaan naar huisvesting in Parijs? Ik ben student dus het liefst zo goedkoop mogelijk:)
- Hebben jullie ervaringen met taalcursussen? Welke site kunnen jullie mij aanraden?
- In welke branche zou ik een baan kunnen vinden gezien mijn situatie?
- Ik zou eigenlijk ook een engelstalige studie willen volgen aan de universiteit/hogeschool in Parijs, maar kan via Google geen duidelijke site vinden met een overzicht van de aangeboden studies en de toelatingseisen. Is er iemand die weet waar ik dit kan vinden?
Alvast bedankt voor jullie reacties:)
En als jullie nog overige tips etc.hebben dan hoor ik het natuurlijk ook graag!