Hallo allemaal,
Ik ben een jongedame van 20 jaar oud, en ben kortgeleden naar Parijs verhuisd. Ik woon in Le Kremlin Bicetre.( ligt vlakbij Parijs)
Ik ben in Parijs terechtgekomen door mijn man. Hij woonde hier al een tijdje en was eerst mijn vriend( heen en weer gereisd etc etc. sindskort zijn we ook getrouwd) Helaas heb ik mijn studie niet af kunnen ronden in Nederland wegens priveomstandigheden. ( ik weet het heel dom misschien, maar wegens bepaalde omstandigheden had ik geen keus, ik deed de mbo opleiding secretaresse) Het probleem is dus dat ik de taal niet spreek, en alleen een vmbo diploma heb… ( theoretische leerweg) Ik spreek echter wel heel goed Nederlands, Engels, Spaans, en Italiaans. ( allemaal cursussen die ik in NL gevolgd heb) Het Frans heb ik helaas nog niet zo goed onder de knie, maar ben druk bezig om de taal mezelf eigen te maken. Ik zou graag willen weten welke stappen ik moet ondernemen om werk te vinden in de omgeving van Parijs. Ik heb heb het geld namelijk hard nodig. En accepteer ook allerlei soorten baantjes. ( maakt niet uit wat zolang het normaal werk is) Heeft iemand misschien een tip voor mij? ( Nederlandse bedrijven, Engelse bedrijven, internationale uitzendbureaus wellicht?) Mijn plan is om alsnog in de toekomst te gaan studeren, en uiteindelijk NOG een GOEDE diploma te halen. ( maar voor nu heb ik dus echt werk nodig!)
Wie o wie heeft goede tips voor mij? Waar ik werk kan vinden? en welke papieren etc, nodig zijn hiervoor. Alle tips en suggesties zijn welkom!!!
Groetjes,
Donja.:kus: