Huisvesting

Hallo,

Volgend jaar 25 februari tot uiterlijk 14 mei verblijven wij (Serena en Tessa) op St. Maarten. Wij zitten op de Pabo en gaan volgend jaar stage lopen op St Maarten, hiervoor zijn wij druk op zoek naar huisvesting. Wij gaan stage lopen op de Sister Borgia school in Phillipsburg, het zou ontzetend fijn zijn als wij hier in de buurt iets kunnen vinden. Hebben jullie enige suggesties voor ons bij het zoeken naar huisvesting, of misschien wel een adresje waarbij wij terecht kunnen?

Graag horen wij iets van jullie!

Groetjes,
Serena en Tessa

Hi Serena,

Al wat gevonden? Op de website van de Daily Herald (google maar even!) kun je wel de Classifieds Ads vinden in PDF-formaat. Hierin worden huurwoningen aangeboden…

Succes!

Ik zoek zelf ook nog een woning :slight_smile:

Robbert

Hallo Robert,

Wij zijn nog steeds op zoek. Wij leren wel steeds meer mensen kennen die er ook weleens geweest zijn en die geven ons goede tips:D.
Hoe gaat het bij jou? Ondertussen al iets gevonden?
Welke periode verblijf jij in St. Maarten? En waarvoor ga jij?

Groetjes,
Serena

Hi Serena,

Ik ga werken op Sint Maarten in Philipsburg! Ik heb er eerder stage gelopen en nu heeft die man mij opnieuw gevraagd daar te komen werken voor in eerste instantie een jaar.

De bedoeling is dat ik in november Groningen verlaat voor Sint Maarten, maar dat is nog niet 100% zeker. Daarom ben ik nog niet concreet op zoek geweest naar een woning…

Ik heb er dus al eerder stage gelopen dus weet ongeveer wel waar je het beste kunt wonen. Maarja, dat is natuurlijk wat anders dan een woning regelen, maar dat komt wel goed :slight_smile:

Groet’n!

Robbert

Hee Robbert,

En ik vind 3 maanden al lang:P
Wel super leuk dat ze je gevraagd hebben om daar een jaar te gaan werken.
Waar heb jij huisvesting gevonden toen je daar stage liep? Ik kwam ook iets tegen van Paula’s country inn, maar dat schijnt niet zo goed te zijn…
Weet jij wat een goede buurt is in Phillipsburg waar het leuk en veilig is om 3 maanden te zitten?:smiley:

Veel succes verder met je plannen als alles doorgaat;)

Groetjes,
Serena

3 maanden al lang? Heb je er wel zin in ;)? Zo’n tijd is zo voorbij als je het mij vraagt…

Ik liep stage via de Hanzehogeschool in Groningen. Zij zijn volgens mij de enige hogeschool die studenten aan een contactpersoon en een kamer helpen, voor noppes. Anderen hadden een stage-bemiddelingsbureau ingeschakeld of hadden er toevallig familie wonen.

Ik denk dat Philipsburg wel een goede buurt is. Volgens mij wonen er weinig mensen en wordt er voornamelijk gewerkt. Ik woonde zelf in Cole Bay. Hartstikke mooie en veilige plek. Voor $1,50 (destijds) rijd je met een busje in een kwartiertje naar Philipsburg, dus je hoeft niet per se in Philipsburg zelf te wonen.

Ik ging ook altijd met het busje! Je kunt overal stoppen door gewoon te zeggen: “Stop here please!”, dus bij wijze van spreke stoppen ze voor je voordeur…!

Natuurlijk heb ik er zin in!!:d Kan niet wachten tot het zover is, ik zal alleen wel me vriend erg missen, die mis ik na een week al:P Maar gelukkig bestaat er zoiets als skype;).
Tessa haar schoonvader kent ook iemand die op St. Maarten woont, dus die gaat ook voor ons informeren. Dus met huisvesting moet het goed komen:D.
Het is wel ideaal als het door je school geregeld wordt, onze school heeft nog niet zoveel contacten dus die gaan ze nu proberen te leggen via onze stagescholen daar.
In St. Maarten kan je dus wel alles goed met de bus doen? Wij zitten er namelijk nog even over na te denken om misschien een auto te huren, maar als het niet echt nodig is en het zonder ook kan scheelt dat weer een hoop geld:).

Als je uit wilt gaan heb je zeker een auto nodig! Maar voor woon-werkverkeer niet. De busjes rijden vanaf vroeg in de ochtend tot 6 a 7 uur 's avonds. Er rijden na die tijd nog wel wat figuren rond die voor bus/taxi spelen maar daar moet je als dame zijnde voorzichtig mee zijn: daar moet je niet van afhankelijk zijn.

Je hebt dus wel een auto nodig als je het beste eruit wilt halen! Alleen al om je vieze kleren naar de wasserette te brengen of om simpelweg boodschappen te doen. Er wordt daar niet tot nauwelijks gefietst: alle kleine stukjes doet men daar met de auto. Auto huren is 500 dollar per maand dus met zijn tweeën kun je dat wel behappen.

Helemaal mee eens!!! de bus is af en toe wel handig maar een eigen auto moet je eigenlijk wel hebben al is het alleen voor jullie eigen veiligheid!