Huisregels hier op wereldwijzer!!

Geachte,

**Iedereen is vrij om hier te posten.
Ondanks dat een prettige omgang met elkaar voor zichzelf spreekt, hebben we toch een reglement waaraan ieder zich dient te houden.
Zoals het verboden is om berichten te plaatsen die in strijd zijn met geldende wetgeving, zoals het aanbieden en aanvragen van medicijnen of toegangspassen tot National Parks.,Paspoorten, rijbewijs, ID-kaarten, Resident Vergunningen etc…
Bij overtreding kan het forumpersoneel ingrijpen op een manier die zij passend vindt. **

Dus bij volgende inbreuk op onze huisregels ,dan word je account een tijdje gebanned hier op wereldwijzer!
Met vriendelijke groet,
georgessiam Forum Admin.

George, daar is er weer een!

Al actie ondernomen !!

Georges,

een mooi antwoord. Maar volgende keer heet meneer natuurlijk anders. Oplichters zijn het. Ik betwijfel of ze ooit één document hebben verkocht.
Fijn weekend verder,

Willem

Nou ik heb zijn IP adres al opgeslagen,bij volgende inbreuk permanente ban!
Dus kan perfect zien als men andere aliassen gebruikt met hetzelfde IP adres/email.
Ook nog een fijne weekend toegewenst Willem !

Werkt zo iemand niet met VPN? Lijkt me dat hij anders ook voor justitie te makkelijk te traceren is.

Nou spijtig genoeg lieve Jenny kan men inderdaad via VPN de gebruiker zich onbeperkt van IP-adressen voorzien.
Het enige wat ik kan doen,is elk nieuw lid controleren bij inschrijving en zonodig zijn gegevens vergelijken (emailadressen,IP) met de andere aliassen hier op wereldwijzer.
Weet eerlijk gezegd niet ofdat er een programma bestaat die VPN gebruikers kan weren hier op wereldwijzer.
Denk dat Jeroen met zijn IT ervaring daar beter zicht over heeft,bij gelegenheid zal ik hem daarover eens aanspreken !

Als er iemand suggesties moest hebben hoe we deze vorm van spam kunnen weren hier op wereldwijzer,dan kan je die altijd hieronder plaatsen !
Met vriendelijke groet,
georges.:chin:

Hoop niet dat je VPN gebruikers gaat bannen. Als de Turkse regering namelijk weer eens de kolder in hun kop hebben blokkeren ze veel sites. Zelfs WP blogs. Ik gebruik dan ook een VPN om toch toegang te krijgen. Daarbij is het zo dat in Turkije elke keer dat ik mijn modem aan- of uitzet ik een ander IP-adres heb. Wij hebben hier dynamische ipv statische IP’s. Je ziet dan wel Turkije natuurlijk.

VPN schijnt niet helemaal waterdicht te zijn. Zeker niet bij Chrome en Firefox gebruikers. Hoe het met Edge nu zit staat er niet bij. Ik merk wel dat HOLA bv niet werkt met Edge. Ik heb nu bijvoorbeeld CyberGhost. (moeten wel gratis zijn bij mij)

Hier wat info wat ik zo even oplepelde. Echt technische kennis heb ik er niet van maar misschien dat je er wat aan hebt. Er is vast wel meer over te vinden. Artikel dateert van begin 2015.

~Gebruikers van Chrome en Firefox zijn makkelijk persoonlijk te achterhalen, zelfs als zij een VPN gebruiken. De browsers hebben namelijk een protocol ingebouwd waarmee het echte IP-adres van de gebruiker te achterhalen is, ook als dat gemaskeerd is met een virtueel privenetwerk.
Dat ontdekte de beveiligingsonderzoeker Daniel Roesler. Volgens hem maken Firefox en Chrome gebruikt van WebRTC, een standaard die wordt gebruikt om communicatie met andere gebruikers via de browser mogelijk te maken. Daarbij wordt Javascript gebruikt om IP-adressen op te vangen.

Anoniem?Roesler schreef zijn bevindingen op op Github, waar hij anderen waarschuwt voor het gebruik van VPN’s. Die worden door veel internetters gebruikt om anoniem te blijven op internet, maar dat blijkt dus een wassen neus.

UitschakelenHet is wel mogelijk om de WebRTC-standaard uit te zetten in de browser. Sowieso kunnen VPN-gebruikers anoniem blijven door Javascript uit te schakelen, maar daardoor werken bepaalde web-elementen niet meer. In Firefox is het ook mogelijk om via about:config te zoeken naar media.peerconnection.enabled en dat op false te zetten. In Chrome kunnen gebruikers hetzelfde doen, door via chrome://flags/ het commando Disable WebRTC device enumeration op te schrijven.

Overigens werkt het maskeren van het IP-adres nog wel als de VPN direct wordt gedraaid vanaf de router. Alleen vanaf je pc wordt je echte adres bekend.