Huisgenoot Gezocht

Hallo Allemaal,

Wil binnenkort emigreren naar Turkije liefst Istanbul of Antalya Hiervoor zoek ik huisgenoten die ook binnenkort willen emigreren. Liefst dames waarmee we samen huur kunnen delen.

Heb momenteel een sollicitatie lopen bij Agis verzekeringen in Istanbul heb ook gesolliciteerd bij Corendon maar nog niks gehoord.

Hoor graag van jullie…

Wanneer ben je van plan te gaan emigreren? En wat heb je allemaal zoal geregeld?
Heb je zelf een Turks achtergrond?

Ik moet nog m’n opleiding afronden (duurt nog 2 jaar) anders had ik zeker wel interesse gehad. Ben benieuwd of je me kan vertellen wat je nu allemaal al geregeld heb, zodat ik daar aan kan denken in de toekomst.

Groetjesss

Bedankt voor je reactie:),

Bij Agis kan ik per direct beginnen zodra ik een huisvesting heb en ik me vestig in Istanbul. Heb dubbele nationaliteit dus het is voor mij op dat gebied geen probleem ben afkomst Turkse.

Veel valt er dan niet te regelen alleen de stap zetten heb me alvast ingeschreven bij een turkse site waar je veel banen kan vinden in de branche die je zoekt reageer daar druk op en krijg zelfs reacties terug het enige probleem is dat ik nu nog in Nederland ben. Bedrijven willen face to face sollicitatie gesprekken heel logisch ook. Ik wil gewoon paar meiden die ook terug willen of al terug zijn om samen een woning te zoeken want in je eentje een woning huren als starter in Istanbul is niet zo makkelijk je moet minimaal met zn tweeen zijn. Beetje vetrouwen in je zelf en als ik daar ben kan ik ook beter een andere baan vinden met een hoger loon daar ben ik niet bang voor met de talen die je hebt kan je best verder komen. Je moet ergens beginnen dus ik begin nu te zoeken naar huisgenoten. Heb ook paar kenissen in Istanbul die kijken ook momenteel voor mij maar het liefst wil ik toch iemand uit Nederland omdat ik beter mee zou kunnen opschieten omdat je dan onder de zelfde omstandigheden valt en een nieuwe start samen beginnen…

Agis verzekeringen is momenteel ook druk op zoek naar medewerkers voor hun callcenter je hebt ook EBC en HCN maar die zijn wat minder zoverre ik gehoord heb van verhalen natuurlijk. Agis gaf mij meer vertrouwen de loon is niet denderrend maar je hebt tenminste iets als begin zodra je daar bent kan je altijd verder kijken naar betere internationale bedrijven.

We zullen zien…

Aha ok! Leuke plannen.
Wat is eigenlijk de reden dat je terug wil naar Turkije? (Ben daar altijd nieuwsgierig naar)
Heb je daar zelf ook gewoond? Of ben je geboren in Nederland.

Het is wel een voordeel dat je zelf Turkse bent, ik denk dat het dan toch wat makkelijker is. Ik zelf heb de Nederlandse nationaliteit(oorspronkelijk Afrikaanse) en dan zou ik bijv. een verblijfsvergunning en een werkvergunning nodig hebben.

Dat baantje bij de Agis? Moet je daarvoor Turks kunnen? Of is Engels ook oké?

Agis vragen ze alleen maar of je Nederlands kan spreken. ABN Nederlands:)…

Het is dus een Nederlandse bedrijf. Hmm tja waarom denk er al jaren over maar nooit de stap gedaan momenteel pas geleden ontslag gekregen door bezuiniging van huidige baan en dacht weetje wat waarom niet proberen als het niet lukt kan ik altijd terug. Hou wel van Nederland maar heb het een beetje gehad hier voel me daar wat vrijer ik weet niet waarom.

Hopelijk wordt je aangenomen in Turkije. Kan je anders niet bij je kennissen wonen een tijdje? Totdat je een huisgenoot vindt. Zo kan ja alvast beginnen aan je nieuwe baan. Moet je in Turkije ook voor sollicitatiegesprek komen? Of krijg je al te horen via de email dat je aangenomen bent?

Hallo Emintje en Kubra, :slight_smile:

Ik ben van plan om in Februari naar Istanbul te gaan. Want dan heb ik waarschijnlijk mijn Propedeuse gehaald. In de eerste instantie wil ik ook werken in Agis of HCN en daarna wel opzoek gaan naar een leuke baan… zullen maar gewoon s mailen?

groetjes,

Elif

eliflief@hotmail.com

Hallo,

Je bericht spreekt mij erg aan.
Ik wil zelf ook gaan werken in Turkije.
Zelf ben ik 100% nederlands.
Maar ik zag dat er nederlandse bedrijven waren die op zoek zijn naar nederlandse mensen om daar te gaan werken.
Heb jij toevallig meer informatie?
Ik wil zelf ook de stap zetten om te gaan werken/wonen.

Groetjes Cynthia

Hallo Ciniej

Ik weet niet of je het gezien hebt maar het bericht waar je op reageerde is al uit 2009.

Tevens raad ik je af je email in al je berichten te zetten: Je kan er echt allemaal creeps op krijgen…

Werken in Turkije is illegaal, en als je opgepakt wordt mag je 1 jaar niet meer naar Turkije.
Dus… weet waar je aan begint

Ja Leuk idee van je,helaas niet voor mij nog,maar wat ik je wel vragen wil is het volgende.:

Ik zoek een postadres of postbus bestaat dat in turkije?

nou ik hoor je en succes met je nieuwe uitdaging klinkt goed!!

groet frank

Als je hier een adres geregistreerd hebt bij de plaatselijke Muthar dan kan je hier een postbus huren . Per jaar 9 tl. Met een bewijs van de Muhtar dat je hier in Turkije wel op het opgegeven adres woont ga je naar het postkantoor en die geven je dan een sleutel en nummer van een postbus .
Groetjes uit Kusadasi,
Franka