Huisdieren mee naar Engeland

Het ontwormen door een dierenarts is wel degelijk verplicht voor de UK:

Have your pet treated against ticks and tapeworms

Not less than 24 hours and not more than 48 hours before you check-in with an approved transport company for the journey that brings your dog, cat or ferret into the UK, your pet must be treated against ticks and tapeworms and the treatment recorded in sections VI & VII of the EU pet passport or the third country official veterinary certificate.

Any vet qualified to practice in a listed country can carry out and record the treatment or issue an official certificate. You must not administer the treatment yourself. The vet will charge you for this service. The treatment must be carried out every time your pet enters the UK.

Dit zijn afspraken die per land verschillen trouwens. Als jij met je honden uit Afghanistan naar Engeland gaat en er wordt niet naar gekeken, dan zal dat best. Ik neem zelf het risico niet en laat de hond ontwormen en het paspoort updaten door de dierenarts. Kleine moeite, en waarom risico nemen om straks het land niet in te mogen om die reden?

hey iedereen ,
even een vraagje mijn kat is geboren met kattenherpes
weet iemand of ik dan wel de moeite moet neemen om te proberen mijn kat mee te krijgen naar de uk ga er wonen voor mijn werk
groetjes lin

Hej iedereen,
Heeft iemand van jullie ervaring met een hond mee te nemen op trektocht door Engeland? Ik bedoel dus naast de obligatoire voorwaarden van vaccinatie en paspoort, hoe is de attitude van de Britten tov honden? Ik lees hier al dat het bv. moeilijk is om een huurhuis te vinden? Wij houden van lange , soms meerdaagse wandelingen waarbij iedereen, ook onze Duitse herder, zijn rugzak meeheeft. Meestal wordt daar heel positief op gereageerd als men een hond met rugzak tegenkomt maar heb het wel al meegemaakt dat ons dierenmishandeling wordt verweten en dat er met een wettekst wordt gezwaaid dat een hond niet als lastdier mag worden gebruikt. Hond zelf vindt het super en gaat van pure blijdschap uit z’n dak als die rugzak wordt bovengehaald. Iemand daar ervaring mee?
Groetjes,
Jan

Hoi FerryV,

Ik ga toevallig via Engeland verhuizen naar Ierland en daardoor ben ik gebonden aan de regels van UK wat betreft het meenemen van huisdieren. Jouw bericht komt mij echter niet bekend voor. Heb jij een bron?
Als ik namelijk op GOV.UK kijk zie ik dit niet staan. Daar staat dat het alleen honden betreft en ook dan alleen maar tapeworms.
Bringing your pet dog, cat or ferret to Great Britain: Overview - GOV.UK
Zou Engeland zoveel verschillen van Ierland? Ik heb namelijk wel bevestiging van hen dat als ik direct daar naartoe zou gaan ik prima zit met het bovenstaande overzicht. Lijkt me ook raar als de regels af zouden wijken van hetgeen er op de site hierboven is gezet.

@Lindespin,
Zie ook de link hierboven. Je huisdier dient in ieder geval daaraan te voldoen. Als je het niet zeker weet dan zou ik contact met hen opnemen. Mijn ervaring is dat er goed geholpen wordt.

Hallo Nessel,

Mijn bericht was van 2010, en de regels zijn veranderd sinds 2012. Hier kan je een boekje vinden met alle informatie die je nodig hebt:

Groeten,
Ferry

Ah, die data zie ik altijd over het hoofd hier :wink: haha. OK :slight_smile:

Ik heb twee parkietjes mee genomen en heb ze allebei laten chippen, om ringbandje om. Dierenarts gezondheids verklaring en passpoort. Ze zijn met de ferry mee gekomen. No problems

Ik ben in maart verhuisd met mijn 2 honden.

je huisdier moet gechipt zijn
je huisdier moet ontwormd zijn (24uur voor vertrek en door een dierenarts)
je huisdier moet rabies geent zijn

het heeft mij 300 euro gekost voor beide honden
maar mijn honden waren niet gechipt en ik heb ze ook gelijk laten enten wat eigenlijk niet nodig was maar het mij vertrouwder leek.

met de boot was hele netjes ik ben met stenaline gegaan… ik kon vanuit mijn hut mijn honden via de webcam in de gaten houden. ook mocht ik ze samen in 1 hok plaatsen en is er voorzien van dekens en redelijk grote hokken. Ze houden wat muziek aan wat ook fijn is.

Mijn honden waren wel zeeziek geworden dus misschien kan je je katten een pilletje geven voordat je aan boort gaat!

Succes!