Huis prijzen gaan weer enigzins omhoog in Ierland - eindelijk goed nieuws

Voor deze of gene die er over na denkt om te wonen en te werken in Ierland. Dan is er goed nieuws en het ziet er naar uit dat de prijzen weer enigzins stijgen. Goed nieuws dus, voor meer info kijk hier

Groeten Jobcoconut

Hey Jobcoconut,
Wat is daar in hemelsnaam goed aan ? Dat een heel kleine groep van mensen weer meer geld verdient ofzo.
En voor de mensen die voor de crisis een huis hadden gekocht, blijft het verschil minimaal omdat velen nu maar een inkomen hebben van 75 % in vergelijking met vroeger.
Lonen stijgen niet maar gaan omlaag. Het aantal jobs voor de Ieren daalt nog steeds (ik spreek NL, Frans en native Engels dus voor mij geen issues daar). Waar ik werk bijvoorbeeld krijgen een heel hoop mensen geen ziektedagen of vakantiedagen uitbetaald.
De gezondheidszorg is nog steeds ondermaats en behoorlijk duur.
De huizenprijzen hier zijn nog steeds behoorlijk hoog (toch zeker in de regio Dublin) en de kwaliteit van de huizen is vaak slecht.
Zelfs voor een oude bouwval betaal je nog steeds hopen geld.

Hi Matlock,

De huizenmarkt is zich momenteel aan het stabiliseren wat een goed teken is. Dus dat is altijd goed nieuws. Verder daalt de werkloosheid ook (niet veel, maar het daalt), iedere tiende procent is een stap in de goede richting. Wat betreft de gezondheidszorg ik weet niet wat jij duur noemt maar ik ben de afegelopen 2 jaar 2 keer in het ziekenhuis in Dublin geweest. 1 keer voor een blinde darm ontsteking (2 nachten in het ziekenhuis) voor €79 en 1 keer voor een dag opname om mijn verstanskies te verwijderen voor €79. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik een lange tijd moest wachten op de verstandskies operatie. In Nederland betaal je verplicht verzekering iedere maand al maak je daar jaren geen gebruik van.

Het is nog steeds niet zoals we het kennen van de Celtic tijger en dat zal ook zeker lang duren maar zoals je aangeeft spreek je een taal dan is er in Ierland altijd werk te vinden. Ben je een IT developer dan zeker nog meer werk te vinden. Kortom volop mogelijkheden.

Ja klopt eigenlijk heb je wel gelijk ook over de kosten in de ziekenhuizen.
Ik vergelijk graag met mijn vaderland Belgie en daar is het gewoon super … Niet voor niets dat in de grensstreken 40 % van de zieken Nederlanders zijn. De gezondheidszorg in Belgie Daar kan niet veel tegenop wij betalen een keer paar 50 euro en tis geregeld.
Dus daarmee vergelijken is een beetje unfair…