Beste mede forumleden,
Mijn naam is Cors en ik ben getrouwd met een Thaise vrouw en we overwegen om tussen nu en over zes jaar een kavel of huis te kopen in Thailand (in of nabij Khong Kaen). Heeft iemand ideeen en/of tips?
Beste mede forumleden,
Mijn naam is Cors en ik ben getrouwd met een Thaise vrouw en we overwegen om tussen nu en over zes jaar een kavel of huis te kopen in Thailand (in of nabij Khong Kaen). Heeft iemand ideeen en/of tips?
Hoi Cors,welkom op wereldwijzer!
Ik persoonlijk heb er alleen maar nare ervaringen mee gehad om een huis kopen in Si Saket.
Waarom ga je niet eerst een huis huren kun je altijd rustig rondkijken.
Wil zeker niet negatief overkomen Cors,maar kijk liever de kat uit de boom.
Voor verdere info betreffende wonen in Khon Kaen kan je altijd terecht op het Thailandforum.
groet,georgessiam.
Dank voor je reactie. Maar kun je zeggen waar ik vooral op moet letten als ik toch besluit een huis te kopen? Cors
Hoi Cors,
Onder de huidige Thaise wetgeving, kunnen buitenlanders geen Thaise grond bezitten. Het is daarentegen wel mogelijk om een huis, zoals een condo, te kopen onder bepaalde voorwaarden.
Een vrijstaande villa kopen kan wel, maar een buitenlander koopt dan alleen het huis. De grond mag niet in eigendom zijn. De bouwgrond kan alleen worden gehuurd in een leaseconstructie voor een periode van 30 jaar.